Skip to main content

Hoi,

Vandaag heb ik mijn factuur binnengekregen. Hierop staat dat ik 60,50 heb verbruikt aan internet in het buitenland. Ik ben in Bosniƫ op vakantie geweest en weet dat je hier moet betalen voor data gebruik. Daarom heb ik heel de vakantie mijn roaming uitgezet. Toen we op de weg terug waren en we de bosnische grens met kroatiƫ over waren heb ik expres nog 20-30 min gewacht met mijn roaming weer aan te zetten (we waren met de auto). Toen ik het internet aangezet heb deed hij het in het begin ook niet eens en heb ik hem weer uitgezet omdat het 4g meestal erg snel opgaat in het buitenland (ookal is het binnen de EU). Nu zie ik dat ik voor die 2 minuten dat ik heb aangehad en die het niet deed, ik 60,50 moet gaat betalen. Ik heb ook al een paar keer gebeld maar krijg ik telkens een robot aan de telefoon terwijl ik gewoon met iemand wil bellen.

Hoe kunnen we dit oplossen?

Er is kennelijk toch heel even contact geweest met het internet voordat je roaming uitzette. Bijvoorbeeld toen je de telefoon bij het naderen van de grens net iets te laat de roaming uit zette.

En die 24 MB voor ā‚¬ 60,50 kunnen dan door een app die bijvoorbeeld update binnen luttele seconden verbruikt zijn.Ā 

Heel vervelend, maar kpn geeft er geen restitutie op.

Ik hoop dat je ondanks deze onaangename extra kosten een fijne vakantie hebt gehad.

MAAR je kunt het in de toekomst wel voorkomen.

Stuur de tekst BESCHERMING AAN naar nummer 1266 en je bent vanaf dat momentĀ beschermd voor buitenbundel gebruik buiten de EU zonder extra bundel.

Extra bundels op vakantie buiten EU zie ook kpn.com/buitenland.


Reageer