Skip to main content

Op mijn factuur is onterecht geld afgeschreven voor 2 keer sms naar buitenland ( op hetzelfde tijdstip naar zelfde nummer verstuurd volgens factuur ) i.p.v. mij Whatsapp berichtje. Hoe kan dat?

Hi Ndp, welkom hier. 

Dit kan technisch gezien alleen wanneer jij daadwerkelijk een sms hebt verzonden. Whatsapp is namelijk dataverbruik en wij maken daarin geen onderscheid. Of het surfen naar een website is whatsapp, dit gaat allemaal van je data af. Sms is alleen wanneer er daadwerkelijk een sms is verstuurd en het netwerk dit dus ook zo registreert.


Hoi Alex P, bedankt voor je reactie. Waarom is dan 2 keer afgeschreven voor 1 sms? 

 


Een sms kan maximaal 160 tekens bevatten. Als het bericht groter is, dan wordt het automatisch opgehakt in delen die apart verzonden worden. Bij de ontvanger worden de delen weer aan elkaar geplakt.


Mijn Sms bevat totaal 106 tekens ?


Gebruik je soms speciale tekens in je bericht, dan gelden er andere regels.

Wanneer je emoticons (smileys) of speciale leestekens gebruikt (zoals ë, ï, û, etc.), wordt de lengte van een bericht ingekort tot maximaal 70 tekens. Dan levert jouw bericht van 106 tekens toch twee smsjes op.