Skip to main content
Vraag

Ontevreden over afhandeling klacht: geen vergoeding voor onnodig thuis blijven

• February 6, 2025
  • 11 reacties
  • 123 keer bekeken

Ik heb onlangs een abonnement met toestel besteld bij KPN (op 9 januari) en pas bij de 6e(!) afleverpogingen op 3 februari heb ik het toestel pas gekregen. Ik heb hier 6 vrije dagen voor moeten opnemen. De koerier heeft 3 x de afspraak geannuleerd, KPN heeft 2 x fouten gemaakt waardoor de koerier er wel was maar hij de telefoon niet mocht afgeven (eerste keer stond mijn getrouwde naam op het contract en in paspoort mijn meisjesnaam als eerste) en de tweede keer stond in de door KPN nieuw aangemaakte klantenkaart de verkeerde geboortedatum en dus  ochtend de koerier weer de telefoon niet aan mij afgeven.

Op 24 januari klacht ingediend, niets van gehoord. Verleden week weer een klacht ingediend en gebeld vandaag daar over gebeld door KPN. Moest weer het hele verhaal vertellen zoals elke weer als ik de klantenservice belde, ik denk dat ik serieus meer dan 15 x het verhaal heb moeten verstellen.

Enfin, dit is de reactie op mijn klacht:

Beste mevrouw Van de Linde,

We hebben u gesproken over uw melding. 

Wij hebben u gesproken over de bestelling van een abonnement met toestel. Bij hetleveren van het toestel zijn veel dingen niet goed gegaan, excuus namens KPN daarvoor. U geeft aan dat een compensatie wilt voor de dagen die u vrij heeft moeten nemen om het toestel te ontvangen, maar helaas mag tijd niet vergoed worden. We begrijpen dat u hier tijd in heeft gestoken en dat is heel vervelend. Helaas kunnen wij niets betekenen voo u omdat in de tijd dat het toestel niet geleverd er geen kosten zijn geweest die aan u zijn berekend, nogmaals excuus namens KPN.

Heeft u nog vragen? 
Bel ons dan gratis op 0800-0402

Met vriendelijke groet,

Team KPN

Korting kon ook niet want die had ik al gekregen, ja bij het afsluiten van het contract op 9 januari dus dat heeft helemaal niks te maken met alle fouten die zijn gemaakt. Ik gaf nog aan dat ik internet en tv heb, misschien dat daar iets mee geregeld kan worden? Nee, staat op andere klantenkaart (ja, die staat op mijn getrouwde naam maar ben nog steeds dezelfde persoon) dus dat kan ook niet. 

Ik vind het echt ongehoord allemaal, dit kan toch niet waar zijn allemaal? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• Auteur
  • Topper
  • February 6, 2025

Ik kan trouwens alles staven met (meer dan 60) mails en appjes en op mijn twee klantenkaarten staat ook van alles mocht er aanvullende info worden gevraagd.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 6, 2025

Beste ​@Just-asking hoe jammer ook, het staat ook gewoon in de voorwaarden.

Alléén niet-werkende diensten worden naar rato vergoed qua abonnementsgeld.

• Auteur
  • Topper
  • February 6, 2025

Ik heb het helemaal niet over vergoeding gehad, maar over compensatie. Er kan bv een korting worden gegeven op een entertainment product of iets dergelijks? 

Het gaat mij ook gewoon om de starheid, je maakt als bedrijf fout op fout waardoor de klant ‘schade’ ondervindt maar je krijgt alleen excuses? Er wordt totaal niet meegedacht of überhaupt empatisch gereageerd. 

Maar goed, ik heb vooral gepost hier omdat ik een reactie wil van KPN en als ik weer een klacht indien kom ik alleen maar in hetzelfde loopje terecht. 

• Auteur
  • Topper
  • February 7, 2025

Waarom is mijn topic titel trouwens aangepast? Mijn titel was ontevreden over afhandeling klacht. Wie heeft de zin ‘geen vergoeding voor onnodig thuisblijven’ er onder gezet? Dat vind ik nogal bijzonder. 

• Auteur
  • Topper
  • February 7, 2025

Ik heb hier gisteren een topic geplaatst en tot mijn verbazing is de topic titel aangepast. Voor de goede orde: niet door mij dus.  Mijn vraag is door wie wel en waarom? Dat is op zijn minst toch bijzonder te noemen? De toegevoegde zin dekt niet eens de lading van het hetgeen (een klacht) waar het over gaat. 

En daarnaast, waarom reageert KPN niet maar alleen ‘super’leden? 

Admin: dit topic samengevoegd met het topic waar dit over gaat

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 7, 2025

Hallo ​@Just-asking ,

Dan heeft een moderator bedacht dat de door jou gekozen titel de lading van jouw vraag niet dekt. En dan hebben andere klanten meer aan de oplossing die er hopelijk gaat komen. 

• Auteur
  • Topper
  • February 7, 2025

​@Noordzee en de moderator die mijn titel heeft aangepast, ene Jan? ​En ​@KPN zelf?  

De toegevoegde zin van de moderator dekt juist de lading niet. Daarnaast wordt er helemaal niet ingegaan op de veel meer omvattende klacht zelf. 

Ik wil graag een reactie van KPN zelf! Ik loop constant tegen een enorme muur op bij KPN. Ik ben klant met met 8 producten maar iets netjes afhandelen is kennelijk te veel gevraagd? Ik heb in de loop van dit probleem meerdere klantenservice medewerkers gesproken en die gaven aan dit nog nooit te hebben meegemaakt en gaven uit zichzélf aan dat compensatie in dit geval wel op zijn plaats is maar ik krijg het gevoel dat ik telkens maar wordt afgescheept. Naast bovenstaand voorbeeld ben ik ook bijna onbeschoft te woord gestaan door andere medewerkers. Dit terwijl ik altijd zelf netjes ben geweest. Wel gefrustreerd ja, dat geef ik toe maar dat is denk ik niet heel raar na 6 afleverpogingen (en ik heb dus 6 x een vrije dag moeten nemen) en ik heb ze net even geteld 21(!) telefoontjes naar de klantenservice. De gesprekken waren minimaal 30 minuten maar in sommige gevallen wel 1,5 uur. Oh ja, ook nog meer dan 60 mailtjes ontvangen van KPN en 36 sms’jes over 1(!) contract wat keer op keer werd geannuleerd en opnieuw ingelegd en weer geannuleerd en weer opnieuw ingelegd etc. etc. door fouten van KPN. 

Dus ik zou het inmiddels wel heel fijn vinden als er serieus op mijn klacht wordt gereageerd. Dan zal ik wel weer voor de 22e keer het hele lange verhaal moeten uitleggen want blijkbaar zet niemand wat in het systeem maar ergens binnen KPN moet er toch één iemand te vinden zijn die een klacht waar ik zelf helemaal niks aan kan doen serieus neemt? 

• Auteur
  • Topper
  • February 7, 2025

​@Noordzee ​@KPN ik heb het ook helemaal niet over een financiële vergoeding, nooit gehad ook, dat maakt KPN er zelf van. Maar er zijn toch ook andere vormen van compensatie of korting of bedenk wat. En nee, ik hou niet van bloemen en vind dat ook helemaal niet in verhouding staan. 

Eén van de definities van compensatie is ‘het aanvullen van iets ongunstigs met iets goeds’. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 7, 2025

Waarom is mijn topic titel trouwens aangepast? Mijn titel was ontevreden over afhandeling klacht. Wie heeft de zin ‘geen vergoeding voor onnodig thuisblijven’ er onder gezet? Dat vind ik nogal bijzonder. 

​@Just-asking, ik heb jouw losse topic over de titel samengevoegd met dit topic omdat het allemaal met elkaar te maken heeft.

Wij passen titels aan als wij vinden dat de huidige titel de lading niet goed dekt. De Community is in de eerste plaats een plek waar onze klanten met elkaar in gesprek kunnen gaan over onze diensten en producten. Om dat zo goed mogelijk te laten verlopen is het belangrijk dat een topic titel goed aangeeft waar het over gaat. In jouw geval wil je graag een vergoeding voor de keren dat jij zonder resultaat thuis bent gebleven voor de koerier. Jouw bezwaar zit hem in het woord vergoeding. 

Ik heb het ook helemaal niet over een financiële vergoeding, nooit gehad ook, dat maakt KPN er zelf van. Maar er zijn toch ook andere vormen van compensatie of korting of bedenk wat. 

Compensatie en vergoeding zijn synoniemen van elkaar. Dus in dat opzicht maakt het niet uit welk woord we gebruiken. Een korting ter compensatie is ook een financiële vergoeding.

Ik wil graag een reactie van KPN zelf! Ik loop constant tegen een enorme muur op bij KPN. Ik ben klant met met 8 producten maar iets netjes afhandelen is kennelijk te veel gevraagd? Ik heb in de loop van dit probleem meerdere klantenservice medewerkers gesproken en die gaven aan dit nog nooit te hebben meegemaakt en gaven uit zichzélf aan dat compensatie in dit geval wel op zijn plaats is maar ik krijg het gevoel dat ik telkens maar wordt afgescheept. Naast bovenstaand voorbeeld ben ik ook bijna onbeschoft te woord gestaan door andere medewerkers. Dit terwijl ik altijd zelf netjes ben geweest. Wel gefrustreerd ja, dat geef ik toe maar dat is denk ik niet heel raar na 6 afleverpogingen (en ik heb dus 6 x een vrije dag moeten nemen) en ik heb ze net even geteld 21(!) telefoontjes naar de klantenservice. De gesprekken waren minimaal 30 minuten maar in sommige gevallen wel 1,5 uur. Oh ja, ook nog meer dan 60 mailtjes ontvangen van KPN en 36 sms’jes over 1(!) contract wat keer op keer werd geannuleerd en opnieuw ingelegd en weer geannuleerd en weer opnieuw ingelegd etc. etc. door fouten van KPN. 

Dus ik zou het inmiddels wel heel fijn vinden als er serieus op mijn klacht wordt gereageerd. Dan zal ik wel weer voor de 22e keer het hele lange verhaal moeten uitleggen want blijkbaar zet niemand wat in het systeem maar ergens binnen KPN moet er toch één iemand te vinden zijn die een klacht waar ik zelf helemaal niks aan kan doen serieus neemt? 

Dan de klacht zelf. Ik vind het zondermeer erg vervelend dat er zo vaak een nieuwe afspraak nodig is geweest voor je het toestel daadwerkelijk in ontvangst kon nemen. Maar je hebt hiervoor een klacht ingediend. Die klacht is in behandeling genomen, en je bent daarvoor gebeld door de klachtafdeling. Buiten het nogmaals benadrukken van de excuses, heb ik hier inhoudelijk niets aan toe te voegen.

• Auteur
  • Topper
  • February 7, 2025

​@Erik van KPN 

Nogmaals: ik heb het nooit over een vergoeding gehad. Mijn titel was ‘ontevreden over afhandeling klacht’. 

De moderator (dus niet ik) heeft de titel aangepast met ‘geen vergoeding bij onnodig thuisblijven’. 

Ook met de dame die ik heb gesproken heb ik het niet gehad over een vergoeding. Dat heeft zij zo geïnterpreteerd en als samenvatting weergeven. Maar de samenvatting klopt niet. 

Een andere definitie van compensatie: het aanvullen van iets ongunstigs met iets goeds.

Als zelfs een paar van de 22(!) klantenservice medewerkers zélf uit eigen beweging beginnen over compensatie dan wil dat toch wel wat zeggen? 
Maar kennelijk is een maand wachten op een toestel waarvoor 6 afleverpogingen voor nodig zijn, 22 telefoontjes van vele vele uren, en 60 mails vanuit KPN (en dus niet vanuit mij) en 35 sms’jes (wederom van uit KPN niet van mij) 2 klachten waarop op 1 helemaal niet wordt gereageerd en de reactie van de 2e klacht wordt uit niet goed samengevat niet meer waard dan alleen een excuus? Ik neem 8 producten af van KPN zowel als particulier consument en als zakelijk bedrijf. 

Ik wil dit graag hogerop bespreken. Kunt u mij vertellen hoe ik dat kan doen? Want ik kan alleen maar concluderen dat de klantenservice niet goed luistert, niet goed leest, niet goed samenvat en onjuiste conclusies trekt helaas. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 7, 2025

Ik wil dit graag hogerop bespreken. Kunt u mij vertellen hoe ik dat kan doen? Want ik kan alleen maar concluderen dat de klantenservice niet goed luistert, niet goed leest, niet goed samenvat en onjuiste conclusies trekt helaas. 

Beste ​@Just-asking gewoon nogmaals een klachtenformulier invullen, Zie onderstaande link.

en de moderator die mijn titel heeft aangepast, ene Jan? ​En ​@KPN zelf?  

En nee, ik ben niet de Jan die jouw topictitel heeft aangepast. Daar heb ik geen bevoegdheid voor. Ik ben een medeforumlid net als jij.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes.

Â