Skip to main content

Sinds kort ontvang ik vrijwel geen smsjes meer op mijn telefoon, maar ik kan ze wel versturen.

Ik heb een nieuwe telefoon, maar dat is voor zover ik weet niet het probleem. Ik heb nl de eerste paar weken wel smsjes ontvangen. 

Raar genoeg komen er soms ineens een aantal smjes tegelijk binnen op hetzelfde tijdstip. Terwijl ik toch echt het vermoedde heb dat ze niet allemaal tegelijk zijn vestuurd. Ik heb ook al een paar keer de telefoon opnieuw opgestart en de simkaart schoon gewreven, maar dat heeft niet mogen baten.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Hallo @Esnej, goed dat je ons hebt gevonden. Balen dat je problemen met het ontvangen van sms’jes ervaart. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Controleer eerst via Toestelhulp of je toestel met het juiste sms-berichtennummer is ingesteld.
Overige oorzaken:

  • Er is per ongeluk gebruik gemaakt van de mogelijkheid om het bericht later te verzenden.
  • De ontvanger was niet bereikbaar of had het toestel niet aan staan.
  • De inbox van de ontvanger is vol.
  • De ontvanger accepteert geen sms-berichten.
  • Je hebt mogelijk een verkeerd nummer ingevoerd.

Mijn toestel helaas staat niet tussen de toestelhulp.

Aangezien jouw oplossing voor het probleem voornamelijk over de ontvanger gaan kan ik dat sowieso makkelijk uitsluiten aangezien het om de ontvangst van sms bij mij gaat. Ik ben bereikbaar, toestel staat aan, inbox is niet vol, ik accepteer wel smsjes. Of er verkeerde nummers zijn ingevoerd is niet door mij te controleren. Zou gek zijn als dat bij allemaal zo is. Soms krijg ik van verschillende ontvangers ineens diverse berichten tegelijk binnnen. Ik heb ook een paar mensen gevraagd om een testbericht te versturen. Helaas komen die niet aan of veel later pas.  Bedankt voor de tips, maar hier zit volgens mij niet de oplossing tussen.

 


Oké, duidelijk. Is het bereik op jouw locatie ook voldoende? Je kunt dit controleren met behulp van onze dekkingskaart.


Geen idee wat nu het probleem was, maar ik ontvang nu weer gewoon alle sms'jes. Voor zover ik weet natuurlijk 😉

Misschien gewoon een storing geweest? Al kon ik van de zulke storingen niets terug vinden.