Skip to main content

Goedemorgen,

Ik ontvang al een tijdje geen verificatie SMS berichten van een ING app waarmee ik zou kunnen inloggen. Alle andere SMS-jes komen wel gewoon aan. Kan dat aan de routing bij jullie liggen? ING heeft alles al nagekeken en bevestigd dat het niet bij hun ligt… 

@MielC Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je geen sms berichten van ING ontvangt, ontvang je wel andere sms'jes?

ING geeft overigens op hun eigen website aan dat je een tijdje geen sms'jes ontvangt bij een nieuwe simkaart of een nieuw toestel, is dat wellicht het geval? 


Ik ontvang wel andere SMS-jes.  Daarnaast heb ik ook niet recentelijk een andere simkaart geïnstalleerd of een nieuw toestel gehad, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Ook staat de afzender niet bij de geblokkeerde nummers.

Het moet echt aan iets anders liggen.


@MielC Heel vreemd dat dit niet lukt. 

Wij blokkeren uiteraard geen sms'jes, ik begrijp dat het eerder dus wel lukte om deze sms’jes te ontvangen? 


@MielC Heel vreemd dat dit niet lukt. 

Wij blokkeren uiteraard geen sms'jes, ik begrijp dat het eerder dus wel lukte om deze sms’jes te ontvangen? 

Voor zover ik weet heb ik nog nooit SMS’jes ontvangen van ING. Ik weet zeker dat ING mijn nummer goed heeft, maar waar zou het dan aan kunnen liggen?


@MielC Duidelijk, mag ik vragen welk toestel je gebruikt? En is er een mogelijkheid om te testen of het in een ander toestel wel lukt om deze sms'jes te ontvangen? 


@MielC Duidelijk, mag ik vragen welk toestel je gebruikt? En is er een mogelijkheid om te testen of het in een ander toestel wel lukt om deze sms'jes te ontvangen? 

Ik heb een iPhone XR, en het gaat mij niet lukken om dit met een ander toestel te proberen, want die heb ik helaas niet. Heb je een andere oplossing?


@MielC Wellicht dat ik nog iets kan proberen. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik uitzoeken of ik nog iets kan doen! 


@Rutger_  ik heb mijn forum profiel aangevuld, laat maar weten of je nog iets kan doen


@MielC Ik heb een bericht naar mijn collega's doorgezet om te kijken of zij wellicht iets kunnen vinden dat hier voor zorgt. 

Normaal gesproken koppelen zij dit terug, mocht ik eerder informatie ontvangen zal ik het hier zo snel mogelijk delen! 


@MielC Ik heb een bericht naar mijn collega's doorgezet om te kijken of zij wellicht iets kunnen vinden dat hier voor zorgt. 

Normaal gesproken koppelen zij dit terug, mocht ik eerder informatie ontvangen zal ik het hier zo snel mogelijk delen! 

Je collega heeft gebeld en het is opgelost! Er bleek een nummer van ING geblokkeerd te worden door mijn telefoon. Dit was niet zichtbaar bij geblokkeerde contacten omdat zowel frauduleuze berichten als echte berichten van ING als 1 contact gezien werden en het blokkeren hiervan niet te herleiden was naar ING. Ik heb alle geblokkeerde nummers gedeblokkeerd en nu komt sms door. Hier stond deze dus tussen, niet herkenbaar als ING.

@Rutger_ bedankt voor je hulp!