Skip to main content

Hallo

sinds 2 dagen is de sterkte van het (4G) signaal op onze smartphones (Mijn, vrouw en zoon) in huis opeens heel slecht (1 streepje, was jaren 4 streepjes). Hoe kan dat? Is er storing of werkzaamheden of ander probleem?
postcode is 3621TV

Hallo @Sanderrr ,

Nee, er is geen storing bekend bij KPN op jouw postcode : 

 

https://www.kpn.com/service/storingen.htm

 

Problemen & Storingen

Geen of traag internet? Storing op je tv? Problemen met Vast Bellen of hulp nodig met je mobiel of tablet?

 

1. Sluit een KPN storing uit

Vul hieronder je gegevens in, we controleren het mobiele netwerk en je thuisaansluiting. 

Vul je postcode, huisnummer en eventuele toevoeging in:

Postcode

Huisnummer

Toevoeging

Zoek

Er zijn geen storingen of onderhoudswerkzaamheden in deze regio gevonden.

 

 

Mogelijk moet je de oorzaak bij jullie in huis zoeken of in de directe omgeving. 


Welkom op het forum @Sanderrr!

Wat flauw dat het bereik ineens zo veel slechter is geworden, is dit nu nog steeds zo of is hebben jullie nu allemaal weer 4 streepjes?

Mocht het probleem nog steeds spelen en niet op te lossen zijn door jullie toestel even helemaal uit te zetten en na een minuut of 2 opnieuw op te starten, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag 1 van de  telefoonnummers waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken!


Sinds eergisteren is het bereik binnen en buiten  (Gelukkig) opeens weer goed  (was beide heel slecht een paar dagen lang).

Komt toch over alsof de dichtstbijzijnde zendmast paar dagen niet goed functioneerde ofzo...


Komt toch over alsof de dichtstbijzijnde zendmast paar dagen niet goed functioneerde ofzo...

Is niet onwaarschijnlijk dat dat zo af en toe eens gebeurd. Er is ook geen garantie dat de verbinding met de dichtsbijzijnde mast is. Maar alleen hoeveelheid streepjes zou ik niet als lijdend nemen. Kijk vooral of je geen uitval van spraak- en/of dataverbinding hebt.


Top dat het bereik weer helemaal goed is @Sanderrr :smiley:

Het kan voorkomen dat een mast tijdelijk helemaal niet, of minder goed functioneert, waardoor je toestel verbinding maakt met een andere mast in de buurt. Vaak hebben we het vrij snel door als een mast geen goed signaal meer levert en gaan we daar direct mee aan de slag, het herstellen van problemen met een mast duurt doorgaans echter een paar dagen. Dit komt aardig overeen met hetgeen jullie ervaren hebben, dus ik denk dat er inderdaad wel iets gaande is geweest met de mast, ondanks dat dit niet terug te vinden was op de storingspagina. In ieder geval fijn dat alles weer in orde is!