Skip to main content

Hallo,

4 dagen geleden zijn mijn nieuwe bundels in gegaan. Normaal gesproken heb ik meer dan zat over aan het einde van de maand. 
nu kreeg ik vanmiddag om 15:47 een sms dat ik op 50% zat. Raar want ik had de hele dag gewerkt. 
binnen een uur kwamen ook de sms’jes dat ik op 75% en 100% zat. Ik had niks lopen op de achtergrond, geen andere apps gebruikt dan normaal. 
niet veel later opeens de melding in whatsapp dat mijn opslag vol was en ik eerst 50mb moest verwijderen. Ik heb genoeg iCloud en iPhone opslag op mijn telefoon.
na opnieuw opstarten van mijn telefoon is whatsapp gewoon te gebruiken. 

Mijn vraag geprobeerd te stellen aan kpn via twitter, daar was mijn account opeens geblokkeerd en moest ik eerst aantonen geen robot te zijn omdat er verdachte activiteiten waren waargenomen op mijn account. Gek want ik zit nooit op Twitter.

iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

 

oh en in instellingen bij iPhone kan ik niet het verbruik per app zien van deze periode alleen. Maar wel het totale verbruik deze periode en die staat op iets meer dan 400 mb. Echter staat data roaming op 17 GB terwijl ik in Nederland zit

Hallo @Anoniem7273948483929 

 

Dat je Twitter of X zoals het nu heet nooit gebruikt wil niet zeggen dat er niet iemand je account probeert over te nemen.

Heb je wel 2FA/MFA ingesteld voor Twitter en Whatsapp?
Zo nee, dan gelijk doen en verander ook je wachtwoorden voor het geval iemand ze al wel heeft geraden of je overal hetzelfde wachtwoord gebruikt en deze nu via 1 of andere hack bekend is.

 

Ik gebruik beide niet, misschien kan je bij die diensten online ook ergens vinden vanaf welk apparaat of IP adres er is ingelogd de laatste tijd?


Nou ik zie nu dat het verbruik 470 GB aan data is en dus 17 GB aan dataroaming maar dat is van de ‘huidige periode’ en die loopt vanaf 2020.

in iPhone kan je het dus niet per dag in zien.

wachtwoorden zijn veranderd. 
maar vind het nog steeds onverklaarbaar dat er in een uur tijd 12 GB data op is gegaan 


Dat is helaas het nadeel van een iPhone dat je geen verbruiksperiode kan instellen en/of per dag kan kijken.

Is er iets wat 12GB groot is, misschien je hele Whatsapp geschiedenis?
Daar kreeg je toch de “opslag vol” melding van dus lijkt er daarmee iets vreemds gebeurd te zijn.
Misschien is dat opnieuw geüpload naar of gedownload van de Whatsapp server.


Het totale aantal sinds 2016 staat op 22 gb.

dus dat lijkt me niet.

de sms’jes kwamen om 15:47, 15:53 en 15:56. Dus het is in minuten tijd op gegaan. Dit zou toch niet moeten kunnen? 


De maximum snelheid van 4G++ is 500Mbit/s (5G zelfs 600Mbit/s), in 3 à 4 minuten zou je dan al 12GB kunnen verbruiken als ik het goed uitgerekend heb.


Heeft iemand een idee hoe je dan via iPhone zou kunnen kijken welke app wanneer iets heeft verbruikt? Ik heb contact met kpn en die zeggen dat 5 uur vanochtend er 17GB is verbruikt, toen ik nog sliep dus. En dat ik via instellingen>mobiel netwerk zou moeten kunnen specificeren per app en dag. Maar ik zie echt alleen dat iPhone het per periode doet en ik evt een nieuwe periode zou kunnen starten maar dan zijn al die gegevens weg


@Anoniem7273948483929 Bij Settings → Mobile Service (of Cellular) → Apps by Usage

Je kan alleen bij huidige periode zien (sinds laatste reset statistiek) 


Ja dat dacht ik al. Maar van KPN zeggen ze dat ik het per datum moet kunnen specificeren daar. Had al aangegeven dat dat niet kan. Maar ze zijn overtuigd van wel ( dit staat ook op de site van KPN zelf als tip) 

als ze in kunnen zien dat er vanochtend om 5 uur 17 GB verbruikt is door een app dan lijkt het mij dat KPN mij dan ook wel een specificatie kan sturen waar aan het dan verbruikt is? ze mogen dit zelf niet inzien maar ik neem ik aan toch wel? 


@Anoniem7273948483929 Bij Android kan je wel details zien, misschien vandaar de verklaring op website. KPN kan zien wanneer je telefoon data verbruikt, maar niet zien welke apps dat waren. Maar ik denk dat niet ieder klantenservicemedewerker heeft toegang tot deze privacy gevoelige daten.


Nee de verklaring is juist specifiek voor iPhone: ach zal het helaas dus niet kunnen achterhalen. 
maar blijf het raar vinden. 


(Helaas) kunnen wij dit vanuit KPN ook niet inzien dus je bent wel een beetje overgeleverd aan de informatie die je toestel je geeft. Dit kan enorm uiteenlopen trouwens en zouden bijvoorbeeld ook systeemupdates kunnen zijn


Reageer