Skip to main content

Als ik bij MijnKPN kijk, dan zou ik 'verbruikskosten buiten de bundel’ hebben gemaakt. Nader gespecificeerd als 'Download Google Play Store: € 9,99’ (wat mij nou niet bepaald verdere helderheid verschaft).

Ik kan mij echter a) niet heugen dat ik iets heb aangekocht of gedownload en b) ik heb een iPhone en zal daarom echt niet iets uit de Google Play Store downloaden.

Wat gaat hier mis?

Iemand anders gebruikt mogenlijk uw gmail account? Als u dat überhaupt heeft? Zoja: wachtwoord wijzigen. En dat van uw MijnKPN account dan ook gelijk maar.


Dank voor het meedenken, maar ik heb niet eens een Gmail-account...


KPN heeft helaas de verkeerde omschrijving gebruikt bij het weergeven van die kosten. Het zijn geen kosten uit de Google Play Store maar uit de App Store van Apple.

Heb je een (in-app) aankoop gedaan op de App Store van Apple?


KPN heeft helaas de verkeerde omschrijving gebruikt bij het weergeven van die kosten. Het zijn geen kosten uit de Google Play Store maar uit de App Store van Apple.

Heb je een (in-app) aankoop gedaan op de App Store van Apple?


Dank voor de reactie. Blijkbaar wordt inderdaad onterecht de omschrijving ‘Google Play Store’ gebruikt op de factuur, vandaar de verwarring. In mijn telefoon kon ik onder mijn Apple ID > Aankoopgeschiedenis zien dat het om mijn iCloud-abonnement gaat.


@Dnns Welkom terug op ons Forum! Aah.. Zo te lezen heeft wjb het mysterie al ontrafeld:hugging: . Fijn dat jullie er onderling achter zijn gekomen. 
Kun je mij voorzien van je gegevens? Postcode, huisnummer en klantnummer zijn voldoende. Deze mag je achterlaten in je profiel. Ik kijk namelijk graag even mee of het inmiddels is rechtgetrokken zodat het niet nog eens gebeurd. 


Ik heb de gegevens toegevoegd!


@Dnns Bedankt Dnns, ik heb er een melding van gemaakt. Hopelijk was het een tijdelijke storing en komt het niet nogmaals voor. Bedankt voor je gegevens!


Ook ik heb kosten buiten mijn bundel van €30,95 waarbij staat: Downloads Google Play Store, terwijl ik ook geen Android toestel gebruik, maar een iPhone. Ook kan ik bij de facturen van Apple geen bedrag van €30,95 vinden. Zou iemand dit aub voor mij kunnen uitzoeken?


Dag @Nelfa! Oeh, ik zal eens informeren hoe dit zit. Herken je het bedrag helemaal niet? Even uit interesse: Ontvang je altijd een dubbel factuur als je iets via de Apple store o.i.d. koopt? Dus via KPN factuur betaal je de rekening, daarnaast ontvang je een factuur van Apple?
Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

Hoor graag!

 


Ik heb ook kosten buiten mijn bundel van €11,98 met als omschrijving “Downloads Google Play Store.” 

Heb hier vaker naar gevraagd als ik KPN aan de lijn had, maar niemand kon mij hierbij helpen. Ook ik ben in het bezit van een iPhone. Zou u met mij mee kunnen kijken?

 


@Lisa Ik heb zojuist mijn profiel ingevuld. Alvast bedankt!


Ik ontvang inderdaad altijd een dubbele factuur van Apple. Ik heb overigens wel de functie “betalen via mobiele abonnement” aan staan.


Dankjewel voor je uitleg @Nelfa. Ik kan op dit moment niet achterhalen waar de kosten vandaan komen. De specificatie van de kosten is nog niet bekend bij ons. Over 4-5 dagen wordt de factuur beken gemaakt. Ik ga ervan uit dat dit bedrag dan ook gespecificeerd staat op de laatste pagina van de factuur. 
Nog even afwachten dus. Dit signaal zet ik in ieder geval intern door. 

@RomyRC Als mijn collega's het nog niet kunnen zien, dan zie je het komende maand op de factuur terug. Als het goed is klopt het bijschrift dan wel en staat er bijv. Apple store i.p.v. Google Playstore.