Geachte heer/mevrouw,
Via deze weg wil ik een klacht indienen over onverwachte en hoge kosten die op mijn factuur zijn verschenen wegens dataverbruik buiten de EU.
Tijdens een recente reis is per ongeluk mobiele data op mijn telefoon ingeschakeld door mijn kind, wat geleid heeft tot dataverbruik buiten mijn weten om. Dit is een menselijke fout geweest, en het dataverbruik was absoluut niet bewust of gepland.
Wat deze situatie extra vervelend maakt, is dat ik als klant al jarenlang met tevredenheid gebruikmaak van de diensten van KPN. In al die jaren heb ik altijd mijn rekeningen keurig op tijd betaald en heb ik zelden tot nooit klachten ingediend. Juist daarom hoop ik dat u in deze situatie bereid bent om met mij mee te denken en enige coulance te bieden – bijvoorbeeld door (een deel van) deze kosten te crediteren.
Daarnaast wil ik aangeven dat ik geen waarschuwingsbericht heb ontvangen over het feit dat ik buiten de EU mobiele data aan het gebruiken was. Als dit wel gebeurd was, had ik direct kunnen ingrijpen. Mocht deze waarschuwing normaliter wel verzonden worden, dan is deze in mijn geval mogelijk niet aangekomen.
Gezien mijn lange en probleemloze klantrelatie met KPN, vertrouw ik erop dat er een passende oplossing mogelijk is. Ik hoor graag of u bereid bent om mij hierin tegemoet te komen.
Bij voorbaat dank voor uw begrip en medewerking.
Met vriendelijke groet,
Anouk