Skip to main content

KPN factureert na overlijden ineens telefoonkosten omdat man overleden is en er dan geen abonnement zou zijn…?

Op 1e kerstdag overleed mijn man.
Ik heb uiteraard veel gebeld om alles te regelen hierna.
We hebben twee mobiele nummers met een abonnement gebundeld zodat we onderling gratis konden bellen. Deze stonden op mijn mans naam hierdoor.
Via kpn nabestaanden heb ik met veel gedoe alles op mijn naam kunnen zetten.

En nu krijg ik de rekening voor bellen ZONDER abonement van 82 euro.
Als ik hiervoor een klacht wil indienen wordt me dit geweigerd.

"Na het overlijden is er gebruik gemaakt van het telefoonnummer en dat brengen wij (terecht) in rekening. Helaas kan ik hiervoor geen klacht aanmaken. "

Dit lijkt me heel onredelijk, het abonnement is immers op mijn naam over gezet.
Maar tussen overlijden en (na veel moeite) overzetten van het abonnement 
Was er blijkbaar een periode waarbij er geen abonnement was omdat mijn man dood is..
En daar mag ik nu dus voor betalen want dit is volgens de nabestaandendesk terecht?

Dit is toch absurd?
Dit kun je nabestaanden niet aan doen, ook deze communicatie niet.
 

Hallo @Ik2022 ,

Om te beginnen gecondoleerd met het verlies van je man. 

 

Laat je niet overrompelen, want je kunt altijd een klacht indienen. 

Een klacht kun je namelijk gewoon via de website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

Verder kan het ook telefonisch of per chat: 

KPN is dus gewoon hiervoor bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 


Goedemorgen @Ik2022 ,

 

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je man :(

 

Het wordt me nog niet helemaal duidelijk wat er precies aan de hand is maar daar waar nodig help en ondersteun ik je graag. Of is het via de link van @Noordzee gelukt om alsnog een klacht in te dienen? Mocht je mijn hulp nog nodig hebben, zou je voor mij dan je forumprofiel in kunnen vullen en seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Je 06 nummer mag je in het veld 'persoonlijke opmerkingen' zetten.  Ik hoor in ieder geval graag weer van je!


Het lijkt erop dat voor de periode 01-01-2022 tot 25-01-2022
Er voor een van de gsm nummers een factuur is voor enkel de abonnementskosten zonder verbruik en een factuur voor het verbruik zonder abbonnementskosten. Deze facturen horen uiteraard samengevoegd te worden tot 1 logische factuur.
Ik weet niet of dit voor het andere nummer ook zo is. 
Er is een en ander flink mis gegaan met de accounts gekoppeld aan 2 email adressen. Zie opmerkingen in prive profiel


Bedankt voor de toelichting en het aanvullen van je profiel @Ik2022 .

 

Wat ik zie is dat onze klachtenafhandeling hier al mee bezig is. Als het goed is heb je vanochtend nog contact met ze gehad en bellen ze op een later moment terug omdat het niet schikte. Omdat zij hier al mee bezig zijn is het niet handig dat ik in hun 'vaarwater' ga zitten. Ik wil je dan ook vragen om de kwestie met hen verder af te handelen!

 

 


Ik heb nog steeds geen contact met ze gehad!


Ik heb inmiddels iemand gesproken.

Helaas wilde die mij enkel 6x zeggen dat mijn man is overleden (tja dat wist ik al 😢 ) en dat ik terecht extra kosten heb omdat ik zo stom ben geweest om de telefoons te gebruiken voor ze op mijn naam stonden. Ik had direct alles op moeten zeggen zodra hij overleed. 

Dus tja, ook vanwege het onprofessionele gedrag van de 'nabestaandendesk’ overweeg ik over te stappen naar een andere provider. 


Hallo @Ik2022 , fijn dat je inmiddels iemand hebt gesproken alleen jammer dat dit voor jou niet tot de gewenste uitkomst heeft geleid 😞 Zo te lezen was dit ook geen fijn gesprek en voor wat het waard is, wil ik je daar namens KPN oprechte excuses voor aanbieden. Gezien hoe alles is verlopen kan ik me eerlijk gezegd ook wel enigszins voorstellen dat je een andere provider overweegt. Uiteraard hopen we niet dat het zo ver zal komen.