Skip to main content

Beste allemaal,

Ik ben net terug van een (heerlijke) vakantie in Lesbos.

Lesbos ligt om sommige punten een paar kilometer van de Griekse kust.

Ik schrok mijzelf zojuist wezenloos van de factuur. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar klaarblijkelijk heeft KPN automatisch een Turks netwerk gepakt. Ik kreeg weliswaar een SMS’je dat ik mij in Turkije bevond (wat niet klopte), maar na 3 minuten kreeg ik ook weer een SMS dat ik ‘weer’ in Griekenland was.

Na een belletje met een (zeer onvriendelijke) medewerker van de klantenservice, die aangaf dat het mijn probleem is en dat ik hier dan maar een klacht moest indienen, heb ik hieronder een screenshot gemaakt.

Ik was overigens met mijn broer op vakantie. Hij heeft hetzelfde probleem (EUR 330,-). Let op: dit gaat alleen om ‘extra kosten’. Ik heb daar niet gebeld, niet gesurft of een film gekeken, alleen Google Maps gebruikt… 

 

@ KPN. Graag kom ik in contact met u om tekst en uitleg te krijgen, alsook een oplossing te vinden. Dit ben ik als tevreden klant, zeker na de conversatie met uw medewerker van de klantenservice, niet gewend. 

In afwachting op uw reactie.

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

Bas

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @Bas-1990 telefoonzenders houden zich niet aan grenzen en als je providers op AUTO hebt staan kun je in die regio maar zo verbonden worden met een Turkse zender i.p.v. een Griekse, als die Turkse toevallig sterker is en Turkije valt niet onder de EU-roamingsregeling, zoals bij sommige andere providers wel.

Het is daarom verstandig je vooraf goed te informeren over de mogelijkheden om hoge kosten te voorkomen.

 

 


Hallo @Bas-1990 

 

Wie of wat heb je dan wel gebeld, de grootste kostenpost zijn Servicenummers - dienst à € 262,85

Dat heeft toch niks met Turkije te maken.

Je hebt toch hoop ik niet proberen de KPN klantenservice te bellen via een duur doorschakel nummer terwijl dat ook gratis kan?

Op pagina 2 van de factuur zou je moeten kunnen terugvinden wie je gebeld hebt.

 

 


maar klaarblijkelijk heeft KPN automatisch een Turks netwerk gepakt.


Om even precies te zijn; niet KPN heeft automatisch een Turks netwerk gepakt maar je telefoon omdat dit zo is ingesteld (door jou).


Hoi @Bas-1990 . Welkom op het forum. 

Helaas is dit een risico.  Het lijkt er op dat je tijdelijk met een heel duur netwerk verbonden bent geweest. Dit doet  jouw telefoon automatisch. 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

 

Zijn die kosten voor servicenummers trouwens bewust gemaakt? 

 


Helaas…

Dat zal mij in de toekomst geen tweede keer overkomen.

Iedereen dank voor de reacties!