Skip to main content
Vraag

Onverwachte kosten van €60,50 in Turkije

• August 25, 2026
  • 1 reactie
  • 22 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Vanmorgen ben ik aangekomen in Turkije. Tot mijn verbazing zie ik inmiddels een bedrag van €60,50 op mijn KPN-account verschijnen.

Ik heb na aankomst nauwelijks gebruikgemaakt van mijn telefoon en ben daarom verrast door deze kosten. Graag ontvang ik een duidelijke specificatie van waar dit bedrag uit bestaat en op welk moment deze kosten zijn gemaakt.

Daarnaast verzoek ik u te onderzoeken of deze kosten correct zijn berekend. Indien mogelijk ontvang ik graag een passende oplossing, aangezien ik mij niet bewust ben geweest van het maken van dergelijke kosten.

Ik zie uw reactie en een specificatie van de kosten graag zo spoedig mogelijk tegemoet.

Met vriendelijke groet,

1 reactie

rvk01
Slimmerik
  • August 25, 2026

Volgens mij betaal je voor Turkije €2,50 per MB buiten de bundel (Turkije valt buiten de EU). Met 24 MB zit je dan al rond de wettelijke datalimiet van €60,50 inclusief btw. Deze limiet is wettelijk vastgesteld op €50 exclusief btw voor mobiel internet in het buitenland, als je geen andere afspraken over de datalimiet hebt gemaakt.

Kun je op de specificatie van de factuur (vaak 2e pagina) niet zien hoeveel MB daadwerkelijk verbruikt is buiten de EU?