Skip to main content

Beste @AnneBG , goede uitleg, alleen bij ons is de automatische bundel maar drie dagen geldig. Op 1 juli 12 GB op 3 juli weg bundel. Wij hebben onze bundels ook verlengd en de ingangsdatum staan op de 1ste van de maand. 

 

Groet 

Bob

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

@bebob Hi Bob, een bundel hoort natuurlijk jouw hele maand (oftewel factuurperiode) actief te zijn. Ik lees dat dat bij jou niet het geval is.

Kan je meer vertellen over hoe je ontdekt hebt? Zie je dit in MijnKPN of ergens anders? Je noemt ook dat je hebt verlengd, en noemt meerdere aansluitingen, waardoor me niet helemaal duidelijk is hoe de situatie in elkaar zit. Is dit bij één of meerdere bundels gebeurt, en voor of nadat je hebt verlengd? Alle uitleg is welkom, zo wordt het makkelijker om je verder te helpen.


Goedemiddag Alexandra,

Op 7 juni 2022 is ons hussel abonnement ingegaan. Mobiel tv internet. Ik kon pas vanaf 1 juli automatisch GB s delen.  Ik heb onbeperkt en krijg iedere dag 8 GB. Dit loopt prima

Op 1 juli heb ik mijn vrouw en zoon 10 gb automatisch gegeven. Mijn zoon had geen GB meer op 02 juli en mijn vrouw op 3 juli. 

Zij hebben hun sim only gewijzigd en verlengd. 

Echter niet op beide data, 2 of 3. 

Ik heb hen handmatig weer gegeven en dat loopt nu door tot 28 juli bij beide.

Ik ben maandag in de winkel geweest en deze konden ook niet verzinnen hoe dit kwam. 

Mocht je meer willen weten dan kun je mij bellen. 

 

Bob

 


@bebob Dankjewel voor de extra uitleg en informatie! Ook goed om te horen dat de opnieuw gedeelde MB's nu wel zijn blijven staan. Ik kijk graag even met je mee naar wat er hiervoor gebeurd zijn, dat de MB's die je eerder gedeeld hebt verdwenen zijn.

Vul je jouw forumprofiel zo volledig mogelijk in, inclusief jullie mobiele nummers? Als je me hier een seintje geeft zo gauw je dat gedaan hebt, weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken.


Hallo Alexandra, ik heb mijn profiel gevuld.

Bedankt dat je er tijd in gaat steken. 

Groet 

Bob 

 


@bebob , ik heb hetzelfde probleempje gehad. Voor mijn vrouw heb ik per 11 juni verlengd met unlimited data en bellen. Vervolgens automatisch MB’s gedeeld met zoon per de 1e van de maand. Die 1e van de maand kon ik overigens niet zelf kiezen. Mijn vrouw kreeg 1 juli inderdaad een sms dat er met zoon gedeeld was en dat zag ik bevestigd in mijnkpn. Echter 4 juli kijk ik weer en de gedeelde MB’s waren weg! Gisteren kreeg ik de factuur van mijn vrouw en zie ik tot mijn grote verrassing dat het abonnement nu start op de 3e van de maand. Dus niet op de 1e zoals het oude abonnement maar ook niet op de 11e, de dag van verlenging. 
Als ik bij automatisch delen kijk staat er nu ook de 3e van de maand. Ik heb handmatig gedeeld met onze zoon en verwacht dat het volgende maand goed loopt. De facturen, 1 correctie op het vorige abonnement en 1 voor het nieuwe abonnement, zijn overigens goed.

Het vreemde is dus dat KPN blijkbaar zelf bepaalt wanneer het nieuwe abonnement begint; niet de dag van het oude abonnement en ook niet de dag van verlenging/vernieuwing.


Hai edu2020, precies als bij ons. Ook ik kon geen datum instellen. Ik wacht het onderzoek van Alexandra KPN even af. Ik zal ook even kijken of de datum nu anders is. 

 

Groet Bob 


Ik heb een vermoeden waarom de factuurdatum naar de 3e is teruggezet en dus niet de datum van verlenging (de 11e).

KPN heeft per 4 juli de EU bundel verhoogd van 25 naar 50 gb. Omdat mijn abonnement nu een factuurdatum heeft van de 3e gaat krijgt mijn vrouw die nu pas 3 augustus. 
 

Zojuist in een ander topic begrepen dat dit puur toeval is. Maar blijft vreemd er dan blijkbaar een willekeurige factuurdatum wordt bepaald.


Hoi @bebob, dankjewel, ik heb je gegevens erbij gepakt.

Het heeft inderdaad met de factuurperiode te maken, dus met de periode waarin jullie abonnementen en bundels lopen elke maand. Jouw factuurperiode is vanaf de 3e elke maand. Die van je zoon vanaf de 6e. Vandaar dat de gedeelde MB's ineens verdwenen waren bij je zoon. Je kunt de factuur periode zien in MijnKPN en op de factuur. Het heeft te maken met wanneer het abonnement gestart is of wanneer een eventuele wijziging of verlenging van het abonnement in gegaan is.


Hoi @Alexandra , ik begrijp dat het met de factuurperiode te maken heeft. Maar waarom heeft kpn deze naar willekeur aangepast? Nogmaals in ons geval is er verlengd per 11 juni maar kpn heeft er de 3e van gemaakt. Dit heeft dus gevolgen voor het mb delen en ook de Eu bundel die van 25 naar 50 gb is gegaan. Is allemaal niet ernstig tenzij  je op vakantie bent in de eu maar ik begrijp dus niet waarom kpn de factuurperiode aanpast.


Hallo Alexandra, bedankt voor het uitzoeken. Ik vermoedde al zo iets. Nu is er bevestiging. Maar nu, hoe verder. Ik wil graag automatisch kunnen delen maar kan de datum niet aanpassen. Hij staat op de 1e van de maand. Is dat ergens te regelen? 

Misschien mijn abo naar de eerste zetten?Of handmatig de datum kunnen instellen. 

Ik hoor graag van je


Hoi @bebob , bij automatisch delen kan je de datum niet instellen. Elke keer als jouw nieuwe maandbundel start, worden de MB’s automatisch gedeeld. 

Zijn de MB's bij jou echt op de verkeerde dag gedeeld of is alleen de omschrijving in de app onduidelijk? Er stond “de 1e dag van de maand” maar dat zou aangepast worden. 


Hai RBxx het wordt de 1ste van de maand gedaan. Terwijl het logischer zou zijn als het op de eerste dag van de abo. Nu kan ik niet automatisch delen omdat dan altijd na 3 dagen de bundel ververst wordt en de gedeelde gb bij mijn familie  na drie dagen verdwijnt. Mijn  abo begint op de 3de. 

Kortom onbegrijpelijk dat dit niet kan worden aangepast.


Hoi @bebob , bij mij stond het delen ook op de 1e maar is inmiddels automatisch aangepast naar de 3e. Ik verwacht daarom geen problemen meer.


Oh dat is bijzonder. Ik wacht maar af wat Alexandra gaat zeggen. Tnx

 


Je kan het zien in mijnkpn. Bij mij is het automatisch delen van de 1e naar de 3e gegaan


Hoi @bebob , het klopt dat de dag niet aangepast kan worden, dat is zoals het hoort. Het delen van MB's moet automatisch op de 1e dag van de nieuwe bundel gebeuren zodat de ontvangers er de hele periode gebruik van kunnen maken. Gebruik je wel de laatste versie van de MijnKPN app (V6.6.1) ? 

Anders is het nu aan @Alexandra om dit te (laten) onderzoeken.

 


Hoi @RBxx , de 1e is niet meer zo. Is blijkbaar nu de eerste dag van je factuurperiode. In mijn geval de 3e en ook in het geval van @bebob denk ik. Dit kun je vinden in mijnkpn.


Dat zeg (en bedoel) ik ook @Edu2020 .
Jij zegt factuurperiode, ik zeg “1e dag van de nieuwe bundel”, maar we bedoelen hetzelfde 😉
Op de 1e dag van de nieuwe factuurperiode krijg je de nieuwe bundel en worden vervolgens automatisch MB's gedeeld met de ontvanger(s}.


@RBxx , sorry, je hebt gelijk. Klopt dat we beiden hetzelfde bedoelen.


@RBxx @edu2020 @alexandra

Ik heb nav de opmerkingen nog een keer gekeken  nu deel ik inderdaad vanaf de 3de, begin mijn bundel. 

Bedankt voor alle reacties.👍🏻

Bob


Super, opgelost! 😊