Skip to main content

mijn dochter probeert dus op haar computer te bellen via de hotspot maar hij kan op geen enkele manier connecten en het ligt waarschijnlijk aan instellingen maar heb geen flauw idee welke weet iemand anders misschien wat ze het best kan doen

En welke methode van bellen gebruikt je dochter, of wil ze gebruiken?

Er zijn nogal wat opties < zie mogelijkheden >


Ze gebruikt discord


Ze gebruikt discord

En wat is die hotspot waar je het over hebt, is dat een smartphone?


Ja dat is een smartphone 


Ja dat is een smartphone 

Dat lijkt het op het bekende probleem wat bij KPN mobile speelt. Gewoon wat internetten en downloaden werkt wel maar sommige twee-richtingen multimedia toepassingen zoals discord of camera toegang werken niet. Ook iets dergelijks met Sony playstation.

Een methode om het te omzeilen is om in de smartphone bij mobile instellingen

APN internet

te veranderen in

APN advancedinternet

 

Dit speelt bij T-Mobile en Vodafone niet, ik heb zelf geen KPN mobile abo meer, heb er dus ook geen last van en kan het ook niet testen. Er zijn denk ik ook nog wel wat andere trucks mogelijk maar dan wordt het heel diepgravend technisch en daar ga ik verder geen tijd aan besteden, misschien anderen wel die ook KPN mobile abo hebben.


Hallo @kim mureau, welkom! Ik zie dat de community je al te hulp is geschoten. Heb je nog iets aan de tips van @tmoesel gehad? Ik ben zelf niet bekend met dit trucje, maar als het werkt, dan werkt het. Ik kan je wel vertellen dat de mobiele hotspots inderdaad niet geschikt zijn om online mee te bellen. Maar nu zeg je dat jouw dochter Discord wil gebruiken. Ze kan de Discord app ook op haar telefoon (of eventueel tablet) zetten en hier direct mee bellen. Misschien werkt dat makkelijker en beter. :blush:


Probleem is verholpen dankjewel !Â