Skip to main content
Ls,



In 1998 een pocketline swing via Hi aangeschaft dus met andere woorden al ruim 20 jaar klant bij jullie.



Door de jaren heen geswitcht van pre-paid naar abonnement met toestel en als laatste naar een sim-only omdat het toestel nog prima werkt.

In mei van dit jaar had ik tijdelijk wat meer mb 's nodig op mijn abonnement dus met jullie klantenservice gebeld om de databundel te verhogen. Hierbij de nadruk op 'verhogen'. Nu ik deze extra mb's niet meer nodig heb dacht ik deze bundel wel weer te kunnen verlagen want over lees je dat je iedere maand je bundel kunt verhogen of verlagen. Nu blijkt dat in mei de bundel niet is verhoogd op het lopende abonnement maar er een compleet nieuw abonnement is afgesloten. Hierdoor kan ik dus blijkbaar een jaar lang niet verlagen omdat ik een abonnement heb dat is gestart met 50gb data. Dit is nooit de bedoeling geweest en ik had het eerder moeten opmerken maar dat is helaas niet gebeurd. Gelukkig kan ik in december alweer verlengen dus (hopelijk) mijn databundel verlagen. Nu kun je zeggen, ach die twee maanden maar in mijn ogen kunnen jullie, voor iemand die al sinds 1998 klant is, wel iets schappelijker zijn. De telefonische klantenservice kan/wil mij niet helpen dus bij deze probeer ik het hier maar eens. Ik hoop op wat coulance vanuit KPN



Menno de Jong
Welkom Menno, wat een vreemde situatie. Als een nieuw contract wordt aangegaan moet dat duidelijk worden gecommuniceerd. Aan de andere kant moet dit ook schriftelijk zijn bevestigd, waarna je 14 dagen de tijd hebt om de wijziging ongedaan te maken. Ik vraag me nu ook af of je in december kunt verlengen, als er in mei een nieuwe abonnement is afgesloten.



Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer/06-nummer en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan verdiep ik me hier verder in.
Joran,



Bedankt voor je reactie.

Ik heb de gegevens aangevuld.



Menno de Jong
Hey Menno, dank voor de gegevens.



Ik vind het niet leuk om te zeggen maar ik kan op dit punt niets meer betekenen. Het is spijtig dat dit misverstand is ontstaan maar de nieuwe overeenkomst laat geen twijfel bestaan over dat er een nieuw contract is aangegaan met een looptijd van een jaar. Als dit net na de annuleringsperiode was opgevallen (bijvoorbeeld bij een eerstvolgende factuur) had ik misschien nog wat kunnen betekenen. Het is nu echter een half jaar later. Ik begrijp dat er ook een klacht is/wordt ingediend maar ik verwacht daar hetzelfde antwoord. Het contract uitzitten of afkopen (in een keer afbetalen) zijn de enige opties. Op 25 april 2020 is deze contractsperiode afgelopen en dan kan een lager abonnement ingaan.
Joran,



Bedankt voor je reactie.

Spijtig om te horen dat hier niets aan gedaan kan worden maar dat zal ik maar moeten accepteren.

Het is mijn fout dat ik jullie mail niet heb gelezen en er vanuit gegaan ben dat alleen mijn bundel verhoogd werd.

Maar dat zal het, zoals je collega aan de telefoon het zo mooi zei, onderling vertrouwen wel zijn.



Wat ik alleen niet snap is waarom er een nieuw abonnement is gemaakt op dat moment.

Ik had een lopend abonnement met een databundel en volgens jullie website zou je iedere maand je bundel aan kunnen passen alleen niet onder de bundelgrootte waarmee je abonnement is gestart.

Er was dus, in mijn ogen, totaal geen noodzaak voor een nieuw abonnement.



Wat betreft de klacht, deze heb ik ingediend nog voor ik hier terecht kwam.

Wie weet dat een collega van je die leest en denk 'Voor iemand die 21 jaar klant is, kom op laten we ons eens van een goede kant zien'



Maar zoals je al zei verwacht ik daar ook niet al te veel van.



Helaas dat het zo loopt.
Het is niets persoonlijk, dit zijn geautomatiseerde processen. De klachtenafdeling heeft mogelijk wat meer opties om je tegemoet te komen. Ik hoop dat er via die route meer mogelijk is.
Joran,



Ik snap dat het niets persoonlijks is en dat is wederzijds.



Een antwoord als 'dit zijn geautomatiseerde processen' daar kan ik alleen niet zoveel mee maar daar wil ik geen discussie over voeren want je weet zelf ook wel dat dit een kul antwoord is.

Er is geen geautomatiseerd proces dat niet overruled kan worden door een gebruiker.



Ik vind het jammer dat KPN niet kijkt naar wat hier nu echt gebeurd is.

Je collega had op dat moment geen nieuw abonnement hoeven/mogen afsluiten.

Er was een lopend abonnement met databundel, dus was alleen een verhoging van de databundel mogelijk geweest.



Ik laat het hier verder bij op het forum en wacht jullie klachtenafdeling af.

En ook al vind ik het antwoord teleurstellend dank ik je voor je inzet.



Menno de Jong

Reageer