Skip to main content

beste kpn,

 

Ik zie dat mijn rekening 49,99 euro hoger is dan normaal en ik zie ook dat er een internetaankoop is gedaan die ik dus absoluut zelf niet gedaan heb en er staat dat dat is gebeurd door Fortuma...ik kreeg wel laatst een twijfelachtig berichtje op instagram van een collega dat bleek dus achteraf om een nepaccount te gaan en ik ben er dus toch ingestonken en ik voel me hier erg naar van dat het toch heeft kunnen gebeuren….nou is mijn vraag aan jullie hoe ik mijn geld terug kan krijgen en of ze niet een abonnementje hebben afgesloten of iets dergelijks. ik hoop dat jullie dit kunnen oplossen voor mij

 

Stop in ieder geval de mogelijkheid dat er via de KPN factuur betaald kan worden.

Welk bedrijf brengt die kosten in rekening?


Op mijn mobiele rekening staat dat het om Fortumo gaat... En hoe kan ik dat  stoppen dat ze het afschrijven hij wordt nu al automatisch betaald pffff wat een toestanden zeg


Als het een aankoop via een app store betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

Als het een zogenaamd SMS abonnement betreft, zet die dan stop en blokkeer jouw telefoonnummer voor dergelijke betaalde die sms diensten.

Dit kan je doen via https://payinfo.nl.

 

Tevens hoop ik dat er snel iemand van KPN zal reageren die even met je mee zal kijken.


Heel erg bedankt alvast voor de info... En zal ik anders kon eens bellen kijken of zij iets voor mij kunnen doen

 


Heel erg bedankt alvast voor de info... En zal ik anders kon eens bellen kijken of zij iets voor mij kunnen doen

Heb je dan ook al gevonden waar die kosten voor in rekening gebracht zijn?

Fortumo is puur en alleen een tussenpartij tussen webshops en de providers voor het doorzetten van betalingen naar het abonnement.

Je zou toch op z'n minst ergens moeten kunnen zien voor welk product of dienst die kosten in rekening gebracht worden.

Als het een aankoop via de play store van Google is geweest dan kan je die terugvinden in jouw transactieoverzicht.

 


Nee ik zie dat helaas niet alleen dat het via Fortumo heeft plaats gevonden... Dus ik zou het nu moeten zoeken in de playstore of Microsoft store denk.. Of heb ik het mis... Pfff ben hier zo niet goed in maar ik zal daar een kijken of ik iets kan ontdekken in iedergeval kpn gebeld en die heeft onlineaankooen uitgeschakeld ik hoop dat het nu goed is... Ik ben u al ook zo dankbaar dat u met mij mee denkt echt top en bedankt 


Wat heb je toen n.a.v. dat twijfelachtige berichtje via instagram gedaan?

Je geeft immers aan er ingestonken te zijn.

Heb je op een link geklikt in dat berichtje en ingelogd op een site?

Of heb je iets anders moeten doen?

De reden dat ik dit vraag is omdate dat het dan wellicht ook verstandig kan zijn om jouw password van bijvoorbeeld Google en/of Microsoft aan te passen.


Ja ik ben er echt ingestonken vreselijk...en volgens mij via een SMS bericht En ik heb dat instagram gelijk eraf gegooid deed er toch al niks mee en ik ga zeker alle wachtwoorden veranderen nogmaals heel erg bedankt 


Hi @pybrakkie, geen prettig bericht om te lezen :disappointed_relieved: Je hebt inmiddels ook contact met ons gehad? Hopelijk komt het in de toekomst niet meer voor en heb je op deze manier het geblokkeerd!

Heb je nog vragen of kan ik nog iets voor je doen? Dan hoor ik het graag!


Ik ben ook opgelicht door een insta account. 

Ik ben zelf gehackt ik kreeg een sms met daarin dat ik 19.99,- zou moeten betalen.  Hierdoor wist ik dat er iets aan de hand was, toen ik net m'n factuur kreeg zag ik dat er een bedrag 19,99 in rekening werd gebracht. 

Hier was ik het niet mee eens dus heb de klantenservice gebeld. Deze hebben me super geholpen en hebben me verteld dat ik door ene tumostore? Opgelicht ben. Deze komt uit Vietnam, geen idee hoe ik hier aan gekomen ben. Maar goed het is gelukkig opgelost. 

Het bedrijf wordt vaker genoemd dat er zulke problemen mee zijn. 


Gelijk uw wachtwoord veranderd uiteraard? Toch?


@Marietjee @pybrakkie 

 

Zet de tweestapsverificatie in Instagram ook aan.
Te vinden onder instellingen-beveiliging 


Jazeker heb ik meteen gedaan


Reageer