Skip to main content

Goedenmiddag,

 

Ik ben al jaren kpn klant maar nieuw met het forum. Ik zit echter met een probleem. 

Ik heb in maart een nieuwe telefoon gekocht, de Oppo Reno 4 z 5g. De eerste tijd werkte alles naar behoren en ik was ook heel tevreden.

Sinds een paar weken heb ik het probleem dat als mijn vrouw mij wil bellen dan kan ik het gesprek opnemen maar dan geeft de telefoon direct aan “oproep beëindigd”. Dit probleem is alleen als mijn vrouw mij belt. Alle andere inkomende oproepen kan ik gewoon opnemen en hier zijn dan ook geen problemen bij. 

Bij mij werkt het ook via 3g. Dan ligt het echt aan het netwerk van @Kpn, kan toch niet anders?


Geen idee of het aan ons netwerk ligt: ik weet niet of dit type toestel dit probleem ook vertoond met andere providers.

Ik heb een terugkoppeling ontvangen vanuit onze technische dienst: zij hebben meerdere meldingen ontvangen van bereikbaarheidsproblemen met dit type toestel. Workaround is om tijdelijk het bellen via 4G uit te schakelen. Oppo/ Motorola heeft laten weten ook op de hoogte te zijn van deze problemen en dat er wordt gewerkt aan een oplossing. Zij hebben bij ons aangegeven dat de oplostermijn nog niet bekend is: zodra er een update beschikbaar is, laat ik het in dit topic weten!


We wachten af. Komt allemaal goed. 


Dat sowieso, linksom of rechtsom! :wink:


Ik heb precies hetzelfde probleem. Alle bovenstaande stappen allemaal al gedaan zonder enig resultaat. Ik kan door iedereen gebeld worden behalve door mijn man en dochter, wanneer ik dan wil opnemen wordt de oproep beëindigd. Ik wacht dus ook af wat hieruit gaat komen.


Hallo,

Ik dacht dat ik de enige was die hier helemaal gek van wordt! Hier hetzelfde probleem. Bij iedereen kan ik normaal opnemen, behalve bij mijn partner. Dan wordt de oproep direct beëindigd. 

Inmiddels ook vanalles geprobeerd, maar ik kom niet verder. Ik heb een oppo reno 4z 5g en mijn partner een Samsung Galaxy s20. Beide kpn abonnement.

 

Ik lees graag mee zodat ik hopelijk ook een oplossing vind


Ik kan ook het nummer van onze zoon niet aannemen . Alles al geprobeerd 


Helaas is er nog geen definitieve oplossing, de onderstaande workaround kan een tijdelijke oplossing zijn:

Ik heb een terugkoppeling ontvangen vanuit onze technische dienst: zij hebben meerdere meldingen ontvangen van bereikbaarheidsproblemen met dit type toestel. Workaround is om tijdelijk het bellen via 4G uit te schakelen. Oppo/ Motorola heeft laten weten ook op de hoogte te zijn van deze problemen en dat er wordt gewerkt aan een oplossing. Zij hebben bij ons aangegeven dat de oplostermijn nog niet bekend is: zodra er een update beschikbaar is, laat ik het in dit topic weten!

 


Ik heb 4g uit gezet nu geen probleem met gebeld worden.  Probleem ligt duidelijk bij KPN. 


Fijn dat de tijdelijke oplossing werkt, @EB

Probleem ligt duidelijk bij KPN. 

Zo zwart wit ligt het niet. Wat ik al eerder aangaf:
Oppo/ Motorola heeft laten weten ook op de hoogte te zijn van deze problemen en dat er wordt gewerkt aan een oplossing. Zij hebben bij ons aangegeven dat de oplostermijn nog niet bekend is.


Heeft de beller wel beltegoed, belt zij of hij met prepaid of met abonnement?


Belt de beller soms via wifi in de thuissituatie? Blijft het probleem bestaan als de beller wifi uitschakelt?

 


ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb een Oppo Reno 4 pro. Heb alles al geprobeerd en ook al een nieuwe simkaart. Ook bellen met wifi, maar ook met alleen 4g het is wel heel vervelend, ik ben gewoon vaak niet bereikbaar nu. Ik hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt. Of is deze er misschien al??


Hallo, 

Hier ook zelfde probleem, is er al een oplossing? KPN; oppo a73

Groeten 

 


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!

Lekker makkelijk weer


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!

Lekker makkelijk weer

Hetzelfde kan gezegd worden over jouw reactie op een bericht van 10 maanden geleden, @Ninohooims :shrug_tone4:. Als je een inhoudelijke vraag of reactie hebt mbt dit topic of constructieve feedback, dan lees ik het graag!

Hallo, 

Hier ook zelfde probleem, is er al een oplossing? KPN; oppo a73

Groeten 

Hi @jackiebas, ik zal bij onze technische dienst navragen of zij een update hebben gekregen vanuit Oppo/ Motorola.


Helaas geen update vanuit Oppo/ Motorola. Geef je issues vooral ook zelf aan bij OPPO Support


Ook bij mij zelfde probleem. Echter een andere telefoon Ulefone Armor 7 draaiend op Android 10 KPN via Simyo

De meest opvallende gemene deler die ik hierboven steeds lees: partner/huisgenoten met een Samsung bellen naar een Chinees toestel.

Betreft het vooral huisgenoten omdat je het daarbij het snelste merkt?

Bij mij betrof het in november2021 ook zakelijke contacten die mij probeerden te bellen. Eentje (medewerker KPN) spreek ik niet meer, de andere kan inmiddels weer wel probleemloos met mij bellen. Mijn vrouw echter nog steeds niet.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt.

gr. Michiel

 


Zojuist met de Samsung S9 van mijn vrouw naar een Ulefone Armor 7 / KPN / Android 9 van een vriend gebeld en hetzelfde probleem.


Bedankt voor jouw bericht, @Michiel-s

Een oplossing zal vanuit de fabrikant moeten komen, vanuit KPN kunnen we niet veel betekenen. Mijn advies aan jou is om je bevindingen door te geven aan de fabrikant èn je eigen provider: Simyo! 

 


Ik had het zelfde probleem, ik heb VoLTE HD uitgeschakeld(te vinden bij instellingen, SIM-kaarten en mobiele netwerken) en het probleem was opgelost.


Hallo,

Ik had het zelfde probleem in mijn gezin. Mijn oude Oppo Reno 2 (nu mn zoon zn telefoon) en mijn Oppo Reno 4 konden niet gebeld worden door mijn vrouw met haar Microsoft Surface.

Haar bellen ging wel. Na het uitschakelen van "bellen via wifi" konden we weer gebeld worden. 

Wat wel raar blijft is dat het alleen met haar telefoon was.