Skip to main content
Antwoord

Opties voor nummerbehoud zonder abonnement na emigratie naar Australië

• October 2, 2025
  • 4 reacties
  • 62 keer bekeken

Beste KPN,

Sinds september vorig jaar ben ik verhuisd naar Australië. Hier heb ik geen abonnement meer nodig. Ik zou wel graag mijn nummer behouden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik betaal nu elke maand iets meer dan 18 euro, maar dat is een beetje zonde van het geld nu ik geen belminuten gebruik. Vanuit hier is het ook behoorlijk lastig om contact met jullie op te nemen, dus ik hoor graag wat mijn opties zijn. 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Maggie93, welkom allereerst bij onze community.

Geheel terecht dat je in dit geval over wilt stappen op Prepaid, ander is het inderdaad zonde. Mijn dank ook aan de andere leden voor het goede advies. 

Voor het omzetten naar prepaid is het van belang om contact met ons op te nemen en om aan te geven dat je dit wilt doen. Dus niet eerst opzeggen, maar een overstap naar Prepaid. Dit is erg belangrijk omdat een opgezegd nummer niet meer terug kan worden gehaald. 

Nog goed om te weten: is je jaarcontract bij ons afgelopen en kun je dus kosteloos opzeggen? Dan is er niets aan de hand, ligt de einddatum van je contract in de toekomst? Dan moet je hiervoor ons emigratieformulier invullen. De einddatum van je contract kun je vinden in Mijn KPN. 

Het makkelijkste om in contact met ons te komen is een terugbelafspraak inplannen (recht onderin). Je kunt os ook telefonisch bereiken, vanuit het buitenland via nummer 0031 6 1200 1200. 

4 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • October 2, 2025

Prepaid nemen en af en toe opwaarderen is een optie. Af en toe een sms sturen om het actief te houden.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 3, 2025

Hoi ​@Maggie93 
Dat kun je beter telefonisch +31 6 1200 1200 vragen

Of via Instagram, Facebook, Bluesky of X.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 3, 2025

Hallo ​@Maggie93 ,

Je kunt via de klantenservice jouw abonnement opzeggen. Vermeld dan wel meteen in het gesprek dat je het nummer wilt behouden. Daarna kun je het nummer actief houden door minimaal eens in de zes maanden zelf te bellen, te sms’en of mobiel internet te gebruiken. 

Meer informatie over prepaid:

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 6, 2025

Hi ​@Maggie93, welkom allereerst bij onze community.

Geheel terecht dat je in dit geval over wilt stappen op Prepaid, ander is het inderdaad zonde. Mijn dank ook aan de andere leden voor het goede advies. 

Voor het omzetten naar prepaid is het van belang om contact met ons op te nemen en om aan te geven dat je dit wilt doen. Dus niet eerst opzeggen, maar een overstap naar Prepaid. Dit is erg belangrijk omdat een opgezegd nummer niet meer terug kan worden gehaald. 

Nog goed om te weten: is je jaarcontract bij ons afgelopen en kun je dus kosteloos opzeggen? Dan is er niets aan de hand, ligt de einddatum van je contract in de toekomst? Dan moet je hiervoor ons emigratieformulier invullen. De einddatum van je contract kun je vinden in Mijn KPN. 

Het makkelijkste om in contact met ons te komen is een terugbelafspraak inplannen (recht onderin). Je kunt os ook telefonisch bereiken, vanuit het buitenland via nummer 0031 6 1200 1200.