Skip to main content

Geachte mevrouw, meneer,  kan ik de particuliere rekeningen van januari t/m augustus 2019 van mijn abonnement doorgestuurd krijgen?

 

Vriendelijke groet ,

Peter050

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

Dat kan een moderater voor je regelen.  Vul je profiel helemaal het klantnummer etc. dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Je krijgt alleen de factuur zonder specificaties/belgegevens want die mogen maar 6 maanden bewaard blijven.


Het gaat mij juist om een specificatie. Ik heb in die periode een verandering van abonnement gehad  (+ televisie) en daarvoor moest ik 2 adapters aanschaffen waarvan ik alleen de rekening kan terugvinden maar niet de onderdelen/omschrijving.


De wet op de privacy staat niet toe dat specificaties langer dan 6 maanden bewaard blijven. Bedoel je dit soort dingen?

 


Het gaat om deze: bij KPN gekocht/betaald en door hen geïnstalleerd in maart 2019.

 


Volgens de mensen die ik aan de lijn krijg bij KPN bestaat het niet, is het van ZIGGO of heb ik het zelf aangelegd en willen ze me niet verder helpen bij storing…..

 


O de adapters die utp overzetten naar Coax. Wordt inderdaad sporadisch gebruikt. Kpn verkoopt ze maar echt ondersteunen doen ze het niet. Net als de draadloze verbindingssets.  Wat is er mee aan de hand? Wellicht dan één van de forumleden je kan helpen.


Ik heb er geen verstand van maar ik belde met KPN over een foutmelding 143/842 waarna ik een nieuwe ethernetkabel kreeg toegestuurd, deze verhielp de storing niet. Ook nadat ik de adapter, om te checken, van de ene op de andere tv aansloot bleef de foutmelding. Weet dus niet of het daaraan of aan iets anders.

Het is niet te geloven maar toen ik gisteravond dit meldde en hoopte op een oplossingis door 3! verschillende KPN medewerkers  het telefonisch contact verbroken….

 


Ik kijk @NHendriks en @DennisA78 even aan. Het zou zomaar kunnen dat zij je meer kunnen vertellen. 


Zojuist heb ik contact gehad met een KPN medewerker die de gevraagde facturen met specificaties aangaande de adapters en montage daarvan door KPN voor mij zal regelen.

Met deze mevrouw heb ik verschillende mogelijkheden om weer beeld te krijgen op de tv geprobeerd maar zonder succes. KPN zal een technisch medewerker telefonisch contact laten opnemen. 

Nog geen beeld maar inmiddels iets meer vertrouwen in de service….


De twee heren die ik net noemde zijn monteurs bij kpn. Tevens zijn ze hier aktief op het forum. 


Moca setje, die KPN monteurs op de auto hebben.

Gebruiksaanwijzing zat in een boekje erbij, niet digitaal.

Rechter lampje brand niet, dus er is geen contact via de coax kabel met de andere moca. 

Dus niet de utp verbinding want die brand wel (middelste)

Zit de coax erin? Kan het net niet zien op de foto. In de ander moca ook?


Klopt, alleen het rechter lampje brandt niet. Bij beide televisies(Moca sets) zitten de ethernetkabel, de coax en stroom in de Moca volgens de gebruiksaanwijzing. De ethernetkabel gaat naar de tv-ontvanger, en de coaxkabel naar de aansluiting in de muur. Er is niets aan veranderd.

 

 


KPN heeft een afspraak gemaakt voor een monteur aan huis. 


Ok top. Moca kan defect zijn, maar kan ook in de muuraansluiting zijn dat het koper in de coaxkabel niet goed vast zit. Maar dat is voor de monteur om uit te zoeken.

 


We gaan het zien, hoopt dat het lukt….

Vooreerst bedankt Joep en Dennis!


Laat je nog wel even weten hoe het is afgelopen? Denk dat er veel nieuwsgierige oogjes dit graag willen weten :smiley:


Heel verhaal:

Om erachter te komen of de storing bij TV2 aan de Mocra lag heb ik de goed werkende Mocra van TV1 geprobeerd bij TV2: nog steeds storing. Toen ik de Mocra van TV1 weer terugzette deed deze het opeens ook niet meer. Twee TV’s met storing…. Een paar uur later, zonder verdere verandering, had TV2 na twee dagen weer beeld. Onverklaarbaar.

Dit wonder deed zich niet voor bij TV1 dus is maandag een KPN-monteur voor geweest. 

Echt alles geprobeerd en getest (o.a. andere CAI-punten en nieuwe Mocra) maar zonder resultaat. Het is echt niet te verklaren waarom de Mocra van TV2 opeens geen contact meer maakt met de CAI en later weer wel en ook niet waarom de werkende Mocra van TV1 na het testen bij TV2 ook niet meer werkt.

Uiteindelijk besloten een kabel te leggen van de router naar TV1, dat is maar 5 mtr. en prima weg te werken achter de plint, en hopen dat de Mocra van TV2 blijft werken. Door de afstand, en andere verdieping is het geen optie deze ook met kabel op router aan te sluiten.

Erg blij met deze monteur.

 


Ha, fijn dat tenminste 1 Moca ( - r ) verbinding, met dus 2 Moca's, werkt en hopelijk blijft werken. 

En inderdaad, om voor een afstandje van 5 meter een MOCA of DVS te gebruiken is een nogal dure en wat “over the top” oplossing. 5 meter utp is veel goedkoper en stabieler. En betrouwbaarder want niet elektrisch en geen onderdelen die stuk kunnen gaan :kissing_smiling_eyes::wink: .

MOCA = Internet Over Coax Adapter