Skip to main content

Beste, vanaf juni 2021 loopt mijn mobiele abonnement af. Per 1 september wil ik alles in 1 afsluiten bij een andere provider. Mijn abonnement heeft geen toestelkosten. Weet irmand of dit kosteloos kan?

Hoi @Armando89 ,

Nee, je kunt jouw abonnement niet kosteloos opzeggen voor de einddatum. Er wordt dan een afkoopsom in rekening gebracht. Denk ook aan de opzegtermijn van 1 maand.


Wil je weten hoe hoog de afkoopsom is?  Bel dan met 0800-0402.


Van de website: 


https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm

Wat zijn de voorwaarden bij opzeggen?

Voor elk nieuw abonnement ga je een contract aan voor onbepaalde tijd met een minimale looptijd van 1 of 2 jaar. Na afloop van deze periode wordt het contract automatisch maandelijks verlengd. Houd rekening met 1 maand opzegtermijn. 

Wil je binnen de contractsperiode je abonnement opzeggen? Dan wordt er een afkoopsom in rekening gebracht. Bij bijvoorbeeld overlijden zijn hier uitzonderingen op.


Hoi @Armando89, welkom bij ons op het forum. Zoals Noordzee al noemt kan je niet kosteloos binnen de contractperiode overstappen. Als jouw contract tot juni volgend jaar loopt, zal je daarna kunnen overstappen. Het kan ook zijn dat je een typefout hebt gemaakt in het jaartal, en dat je dit jaar bedoelde. Dan kan het wel, je kunt die datum voor de zekerheid controleren in MijnKPN.
De contractperiode die je bij het abonnement bent aangegaan is een afspraak, waarmee je hebt aangegeven dat je een abonnement bij ons afneemt voor die periode.Â