Skip to main content

Ik ben overgestapt van T-Mobile naar KPN is de grootste fout die een mens kan maken. Met T-Mobile waar ik eigenlijk al 10 jaar bij zat heb ik geen enkele problemen gehad met mijn internet, maar zag dat het bij KPN goedkoper was en op internet stond dat ze een betere dekking hadden. De problemen begonnen in augustus waar ik mijn Simkaart heb ontvangen, die deed het niet en moest er een nieuwe komen. Vervolgens heb ik de simkaart binnen maar kan ik hem pas gebruiken op de 11-11-21, dus ik maar afwachten. Uiteindelijk is het de 11-11-21 en kan ik de simkaart gebruiken en heb ik 1 a 2 mb per seconden, Ik kijk het het weekendje nog wel aan en zie dat er niks veranderd. Maandag neem ik contact op met KPN en wil ik graag het abonnement opzeggen. Vertellen ze doodleuk dat mijn bedenktijd van 14 dagen erop zit omdat ik mijn abonnement heb gestart in augustus, terwijl ik het maar een weekend heb kunnen testen. STAP NOOIT OVER NAAR KPN 

 

Welkom op het forum @S.Lucke! Dat zijn inderdaad geen snelheden om over naar huis te schrijven. Ik zou graag voor je willen kijken wat we kunnen doen om de snelheid weer op niveau te brengen. Begrijp ik goed dat het abonnement geactiveerd is op 11 november? Of heeft het abonnement vanaf augustus gelopen en is in oktober de nummerovername gestart en heeft daarmee op 11 november je eigen nummer het tijdelijke nummer overschreven? De ingangsdatum van je abonnement kan je zelf vinden in je MijnKPN. Wat ik zou willen vragen is in ieder geval je APN instellingen opnieuw in te stellen. Dit wil het probleem dat je ervaart vaak oplossen. Mocht dit nou niet helpen zou ik je willen vragen je profiel in te vullen en dit hier te laten weten zodat ik voor je kan kijken of binnen onze systemen iets verkeerd staat. Ik hoor graag van je!


Hi @S.Lucke! Gezien ik nog geen reactie van je heb wil ik er vanuit gaan dat het probleem is opgelost. Hierom sluit ik het topic. Mocht je toch nog steeds trage downloadsnelheden hebben dan hoor ik hier graag van je. 


“Of heeft het abonnement vanaf augustus gelopen en is in oktober de nummerovername gestart en heeft daarmee op 11 november je eigen nummer het tijdelijke nummer overschreven?” Nou ja dit dus.
Het maakt me allemaal geen drol meer uit. Ik zit hier gewoon 2 jaar aan vast en kan er niet onderuit komen. Internet is gewoon bagger met 1 tot 3 mb/s. Ik denk dat ik die 2 jaar maar gewoon moet uitzitten en dan overstappen. Dom van me dat ik meteen het 2 jarige abonnement heb genomen. Iedereen maakt fouten en iedereen zal ervan leren.

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels


Het kan natuurlijk niet zo zijn dat jij maar 1,18Mbps downstream kunt ontvangen.

Is dit op één specifieke locatie (waar ongeveer) of ervaar je dit overal?


Vooral in de buurt van een straat in Aalsmeer. Verder is het geloof ik wel aardig goed.
Maar ja als dat de plek is waar je werkt en je dus het meest van de dag daar bent is het wel een groot probleem.
 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Dat is een iets te gedetailleerde locatie.

Kan jij de straat en postcode weer even uit jouw bericht verwijderen, dit is een publiek forum.

 

@Bram_, Is er iets bekend over slechte dekking in Aalsmeer, de KPN dekkingskaart zegt in ieder geval dat de ontvangst daar heel goed zou moeten zijn.


nou ja het is niet precies waar ik werk maar oke.


Ik heb meestal wel al mijn streepjes van mijn signaal.


@wjb de dekking ter plekke zou inderdaad gewoon goed moeten zijn en ik zie geen melding van een storing in een van de masten ter plekke. @S.Lucke zou je nog kunnen aangeven of je ter plekke hebt geprobeerd de APN instellingen te optimaliseren? Als je daarnaast in je profiel je gegevens zou kunnen aanvullen en in de persoonlijke opmerkingen kunnen zetten waar het slechte signaal specifiek aanwezig is? De straat die je eerder aangaf zou inderdaad goed signaal moeten ontvangen. Als dat dus om deze straat gaat of een van de straten die daar direct op aansluiten zou signaal geen probleem mogen vormen. Als je ook aan zou willen geven wat voor toestel je in gebruik hebt dan kan ik voor je op onderzoek uit binnen onze systemen wat het zou kunnen zijn. 


Ik heb mijn APN instellingen opnieuw ingesteld maar er veranderd niets. Nog steeds maar 2 tot 3mbits.
“Als je daarnaast in je profiel je gegevens zou kunnen aanvullen en in de persoonlijke opmerkingen kunnen zetten waar het slechte signaal specifiek aanwezig is?” Ik heb nergens slecht signaal.
Eigenlijk overal heb ik wel volledige sterkte.


@S.Lucke zou je in dat geval toch je profiel in kunnen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Verder is daarbij meer informatie altijd beter dan minder informatie. Dus welk toestel je hebt en op welke versie van het besturingssysteem deze draait. Daarnaast ook of er plekken zijn waar je bijvoorbeeld wel goede snelheden haalt. 


Whoops, drukte per ongeluk op beste antwoord. Ik wilde eigelijk zeggen dat ik mijn profiel heb bijgewerkt.


Hi @S.Lucke! Er wordt op dit moment door de technische dienst onderzoek gedaan naar de reden van de trage verbinding. Mochten we verdere vragen hebben nemen we telefonisch contact met je op. Het is altijd wat lastiger met dit soort specifieke problemen maar ik ben overtuigd dat we je kunnen helpen gewoon weer overal waar bereik is goed en snel te kunnen internetten. 


@S.Lucke hoe gaat het op dit moment met de mobiele verbinding?