Skip to main content

1 dag in de Turkeije en 2x €60,50 armer bij het aanzetten van onze telefoon.

Ze kunnen nu echt wel de pot op, ik zeg ALLES op wat met KPN te maken heeft.

Walter van den Berg 

KPN had dit ook zelf op de 20x goedkoopste op van €29,90 kunnen maar ja dan wordt er te weinig verdient.

Maar als zij denken mij te kunnen straffen? Ik heb 2x mobiel en 1x thuis internet (ook zeker niet de goodkoopste) dus die ga ik allemaal opzeggen, heb dan de schade €121 zo weer terug verdient.

Ook leuk kunnen wij u bellen? Jaja dan weer kosten in rekening brengen door roaming, zit in Turkije.


Roaming geld niet  in Turkije het is namelijk geen EU land en KPN moet de kosten die jezelf hebt gemaakt betalen aan deze Turkse provider en worden er zelf niks wijzer van.

Volgens mij had je buiten EU bundels kunnen aanschaffen voor Turkije.

 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

 

Ps ik ben net als U een klant bij KPN

 

 

 


Ik zit na het landen mijn toestel aan, kost direct €60,50 (2x, zijn met tweeën )

Als ik naar Duitsland rijdt krijg in meerdere meldingen u bevindt zich in Duitsland enz enz.

Vriedelijker is wij activeren de goedkopere optie, nee hoor eigen schuld.

Klantenservice, denkt niet mee en krijg in kindertaal excuus bla bla.

Bijvoorbeeld bij Vodafone zit Turkije wel in jouw normale belbundel dus bij Vodafone geen gedoe en geldklopperij.

Wordt voor mij geen KPN na 25 jaar.

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


Hoi @Walter van den Berg, welkom hier. 

Ik begrijp heel goed dat je baalt van de rekening. Het is geen fijne. Zoals jimny al zegt is Turkije geen EU land. Alle kosten die je maakt vallen buiten de bundel. Als je jouw toestel dan aanzet uit het vliegtuig en deze mag data verbruiken, dan zal hij dat ook doen. Hij gaat meteen kijken waar updates enz. gevonden kunnen worden. Dit komt van jouw simkaart en daar komen kosten van, deze worden door de Turkse provider naar ons doorberekend en wij dus weer aan jou. Ik kan er niet meer van maken, hoe graag ikd at ook wil 


KPN had dit ook zelf op de 20x goedkoopste op van €29,90 kunnen maar ja dan wordt er te weinig verdient.

U kunt beter de naam ‘KPN’ vervangen met iedere willekeurige provider, de € 60,00/€ 60,50 is namelijk vastgelegd als maximum bedrag en vrijwel alle providers hanteren deze maximum limiet.

 

Maar als zij denken mij te kunnen straffen? Ik heb 2x mobiel en 1x thuis internet (ook zeker niet de goodkoopste) dus die ga ik allemaal opzeggen, heb dan de schade €121 zo weer terug verdient.

Mocht u een volgende keer naar het buitenland gaan is het raadzaam sowieso op voorhand te kijken op de website hoe het één en ander geregeld is. Eventueel treft u op deze website (Consuwijzer) meer informatie.

Ik snap dat het achterafpraat is, maar net als het inpakken van een koffer, regelen van tickets etc. is ook het zorgvuldig uitzoeken hoe het zit met mobiele apparaten in het buitenland om flinke kosten te voorkomen zeker niet overbodig.