Skip to main content

Goedendag,

In april heb ik telefonisch alle abonnementen bij KPN stopgezet i.v.m. emigratie. Helaas kwam ik tot de ontdekking dat deze opzegging niet is ingevoerd door de medewerker. 

Belangrijk is dat we hebben aangegeven dat we ons mobiele nummer willen behouden, alleen omzetten naar prepaid. De opzegging heb ik nu online ingevoerd alleen hierbij kunnen we niks aangeven en dus ook niet de nummerbehoud en dit is een zeer belangrijk onderdeel.

De afgelopen maand heb ik geprobeerd om KPN per chat te bereiken, maar wat een drama is het om daar een echt mens te spreken te krijgen. Ik hoop dat we via deze weg geholpen kunnen worden.

Alvast bedankt.

Goedemorgen @Merylin! Ik begrijp dat je opzegging en gewenste omzetting naar prepaid niet soepel verloopt! 

Het omzetten van een abonnement naar een prepaid aansluiting regelt onze afdeling Opzeggingen: mijn advies en vriendelijke verzoek is om nogmaals een poging te wagen om met hen contact op te nemen. Zij zijn telefonisch en via de chat bereikbaar:

  • Telefonisch via +3161200 1200: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.

Laat je weten of het gelukt is?


Hoi,

Uiteindelijk heb ik gebeld, want via de chat krijg ik helaas niemand te spreken. 

Het eerste telefoongesprek werd gek genoeg verbroken vanuit KPN en de tweede collega heeft zijn best gedaan om zo goed mogelijk te helpen, maar loopt tegen dichte deuren aan.

Wat mij verbaasd is dat er eerder (toen ik in Nederland belde en had opgezegd) niets werd aangegeven over het afkopen van mijn abonnement wanneer je je nummer wilt behouden bij emigratie en ik nu een afkoopsom moet betalen om mijn nummer te kunnen behouden.

Als ik dit eerder had geweten had ik dit anders geregeld vanuit Nederland.

Hartelijke groet,

Nathalie

 


Wat gaat het contact zoeken moeizaam :thinking:

Als je nog binnen het contract zit, dan heb je hoe dan ook te maken met een afkoopsom. Zit je buiten contract, dan heb je een opzegtermijn van één maand: het duurt dan een maand voordat je nummer omgezet kan worden naar prepaid. Heb je nu wel kunnen regelen dat het nummer behouden blijft en omgezet wordt naar een prepaid aansluiting?