Skip to main content

Sinds eind juli ben ik geƫmigreerd. Het is me gelukt alle abonnementen (na veel verkeerde informatie) op te zeggen. Mijn mobiele nummer is netjes omgezet naar prepaid dus ik dacht alles is nu klaar. Krijg ik vandaag een rekening met de afkoopsom van mijn abonnement, rond de 600 euro. Nu blijkt dat een medewerker van de KPN mijn opzegging als een normale opzegging heeft afgehandeld terwijl alle emigratie formulieren zijn goedgekeurd. Fout ligt dus bij KPN, dit gaf de klantenservice ook toe. Maar dan nu het vervolg. Ik krijg 2 opties:

1. Betalen en dan zullen zij het in december via een creditnota terugstorten

2. Het bedrag storneren en dan in de gaten houden dat ik in december een betalingsregeling aanvraag zodat zij een creditnota kunnen aanmaken.

Mijn vraag is waarom kan een interne fout ook niet intern rechtgezet worden. Van mijn kant klopt alles.

Ā 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Oei @Mya, dit is wel erg knullig zeg,Ā ā‚¬600,- is geen klein bedragĀ :slight_frown:

Deze 2 opties zijn de enige 2 opties die we kunnen bieden, ook al is er vanaf onze kant een fout gemaakt. Als een factuur eenmaal is gepubliceerd, valt er niets meer aan terug te draaien. De factuur bestaat dan zoals hij is en er valt niets meer aan te wijzigen. Het enige dat we kunnen doen als er iets op een factuur staat dat niet klopt, is die fout verrekenen met de volgende factuur.Ā 

Dit houdt voor jou in dat er sowieso zo een credit moet worden ingevoegd voor het te veel in rekening gebrachte bedrag dat je middels de ā€˜nieuweā€™Ā slotfactuur van december weer van ons terug zal krijgen, als ik je bericht goed begrijp is dat echter nog niet gebeurd?

Verder heb je inderdaad de mogelijkheid om de factuur gewoon betaald te laten en te wachten tot je alles in december weer terugkrijgt, Ć³f de factuur te stornerenĀ en een betalingsregeling in de systemen te laten zetten, zodat de factuur van november en december tegen elkaar wegstrepen. Die laatste optie is waarschijnlijk het fijnst voor jezelf, omdat je dan niet een bepaalde periode zonder je ā‚¬600,- hoeft te zitten.Ā 

Ik kan en mag zelf niet zo'n hoog bedrag crediteren en kan je hier zelf dus niet verder bij helpen, hoe graag ook dat ook zou willen! Wat heb je verder afgesproken met de betreffende collega? Via welke weg kan je weer contact opnemen om aan te geven welke optie je kiest?


@Maja_Ā ik blijf het raar vinden dat fouten bij jullie dus wel gemaakt kunnen worden maar dat de klant (die toch koning is) dit moet rechtbreien. Als jullie wel rekeningen kunnen sturen van 600 euro waarom is er dan niemand die dit kan intrekken. Is het vertrouwen in de werknemers (welk niveau dan ook in de organisatie) zo laag dat jullie er vanuit gaan dat er misbruik gemaakt zal worden?

Het bedrag zal rond de 10e worden afgeschreven en dat zal ik gelijk storneren. Hoe het dan verder gaat.....geen idee.Ā 


Een rekening is een ā€˜feitā€™ vanaf het moment dat hij door ons volledig geautomatiseerde facturatiesysteem gepubliceerd wordt. Dit systeem is dusdanig dichtgetimmerd dat het letterlijk onmogelijk is om iets in te trekken of te wijzigen, de enige manier om een fout te herstellen is door een nieuwe factuur op te maken waarmee we een bedrag verrekenen. Ik snap heel erg goed dat dit lastig te begrijpen valt, wij maken immers een fout. We herstellen die fout echter ook, alleen niet ā€˜per directā€™ omdat dat dus simpelweg niet mogelijk is.

Je geeft aan dat je gaat storneren wat ik de meest logische keuze vind (had ik zelf ook gedaan), maar ook dat je geen idee hebt hoe dan verder. Heb je hierover geen afspraken gemaakt met met collega die je hier eerder over gesproken hebt? Alleen storneren zorgt er nog niet voor dat er een creditfactuur voor dit bedrag op wordt gesteld, dus we moeten er wel voor zorgen dat dit door de juiste afdeling op wordt gepakt. Als je helemaal nog geen vervolg hebt besproken, zal ik daar dan maar achteraan gaan voor je?Ā 


Ik heb niets met de collega afgesproken, dus vandaar geen idee. Ik ga er eigenlijk vanuit dat als ik niet betaal deze eindreking automatisch verrekend wordt met de creditnota, toch?


En ik ga er ook vanuit dat de 24,99 die jullie ten onrechte geĆÆnd hebben ook teruggestort wordt op mijn rekening.


Dan ga ik er even achteraan, die creditnota zal wel door iemand aangemaakt moeten worden anders gebeurt er helemaal niksĀ :grimacing:

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je (oude) persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren, dit kan inĀ het opmerkingenveld onderaan. Ik kom er bij je op terug zodra ik een stap verder ben!


Ik heb het profiel ingevuld.


Het telefoonnummer is omgezet naar een prepaid nummer, dus nog steeds hetzelfde


Bedankt @Mya!

Ik zie dat 1 van mijn collega's hier een hele duidelijke notitie over achter heeft gelaten, met daarbij ook een instructie hoe we toch zelf zo'n hoge vergoeding ā€˜in gangā€™ kunnen zetten. Hier ga ik nu mee bezig, als dit me via deze instructie inderdaad lukt om zelf de vergoeding door te laten voeren, dan is die horde in ieder geval genomen! Kom er op terug zodra ik meer weet!


Hier zelfde probleemĀ 

Ā 

Al 3 maanden wonend in belgie en dan toch factuur krijgenĀ  boete opzeggingĀ  laatseĀ  maanden !!

Je wordtĀ  van a maar bĀ  gestuurdĀ  en oplossingen komt niet 2 x toe documentĀ  opgestuurd als bewijs maar reactieĀ  0Ā  treurig


@Maja_Ā dankjewel ik wacht af


@Maja_Ā zojuist het bedrag laten terugboeken op mijn rekening


De vergoeding is doorgevoerd inmiddelsĀ :slight_smile: Ā Het terugboeken is nog niet verwerkt in onze systemen, ik zal dit de komende dagen even in de gaten houden en zodra het bedrag weer openstaat, een uitstelregeling aanvragen!


@Maja_Ā  ik hoef dus nu nog geen actie te ondernemen?


Nee, jij hebt alles gedaan wat je kon doen en ik regel het verderĀ :slight_smile:Ā Je hoort van me zodra ik het laatste stukje in orde heb kunnen maken!


Ik krijg vandaag een creditnota voor mijn televisie abonnement (klantnummer *** ) dit is ook emigratie en dan zijn er toch dezelfde voorwaarden?

Ik blijf het geloof ik niet snappen .

Ā 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Het gaat inderdaad om dezelfde voorwaarden, het betreft hier echter 2 verschillende soorten abonnementen waarbij met verschillende systemen wordt gewerkt. Bij het mobiele abonnement is een fout gemaakt in het betreffende systeem waardoor het niet in 1 keer goed gaat met de opzegging, bij het abonnement voor thuis is het gelukkig wƩl goed gegaan!


Maar mijn datum van emigratie (uitschrijving) is 26 juli en over de maanden augustus, september en oktober heb ik 75 euro per maand betaald


Hmm, ik zie terug dat je oorspronkelijke opzegging geweigerd is in verband met de bewijslast en de laatste poging die je hebt gedaan is Ć³Ć³k geweigerd omdat je bijlage toen niet te openen was. Daardoor heeft de medewerker een ā€˜gewoneā€™ opzegging doorgevoerd (met de normale wettelijke opzegtermijn) zodat je abonnement in ieder geval op was gezegd. Het heeft er dus de schijn van dat die opzegging helemaal niet verwerkt is als een emigratieĀ :thinking:Ā Omdat ik als forum moderator onder deĀ ā€˜gewoneā€™ klantenservice val, kan ik niet opzeggen en heb ik ook geen inzage in de benodigde systemen. Zelf kan ik dit dus niet voor je nagaan. Ik ga hier volgende week even verdere navraag over doen bij de betreffende afdeling!


Het lijkt er op dat mijn collega je bij de laatste belpoging niet te pakken heeft gekregen, maar volgens mij was al wel duidelijk dat er een creditfactuur op is gesteld voor het abonnement voor thuis? De collega van de klachtenafdeling houdt hetĀ voor beide abonnementen nog even extra goed in de gaten nu, we gaan er niet van uit dat er vanaf nu nog weer iets mis zal gaan, maar liever het zeker voor het onzekereĀ :wink:


@Maja_Ā Voor het thuisabonnement heb ik het te veel betaalde geld inmiddels teruggestort gekregen, dankjewel. En ik ga er vanuit dat de rekening van het mobiele abonnement verrekend wordt met het tegoed. Is alles toch nog okĆ© afgelopen. Dankjewel voor de moeite


Ah heel fijn dat je het terug hebtĀ @Mya!

Als ik zie dat de verrekening voor mobiel plaats heeft gevonden, laat ik het even wetenĀ Ā :slight_smile:

Ā 


De verrekening is gelukt @Mya, het is nu Ć©cht helemaal in orde!


Yeeha @Maja_Ā dankjewel! Fijn weekend.


Graag gedaan en jij ook een goed weekend!