Skip to main content

Hallo, wij hebben 4 oude Telfort abonnementen lopen op een lage prijs. Geen enkele verlenging is zo goedkoop bij KPN. Vroeger ging je vaak veel meer betalen als je niet verlengde, is dat nog zo of achterhaald?
Wat gebeurt er dus als wij niet verlengen? Ik snap dat het dan een maandelijks opzegbaar gebeuren wordt, maar nergens wordt iets vermeld over de prijs die daar aan hangt. Ook niet of dingen als meeneembare belminuten en data zo blijven etc.

Bedankt :D

Ik weet niet onder welke voorwaarden u het contract bent aangegaan bij Telfort. Dat staat in u contract als het goed is.


Als het goed is veranderd er helemaal niks. Zolang u niet verlengd. De prijs blijft dus gelijk. Afgezien van de jaarlijkse prijsaanpassing die iedereen heeft.


@Meesleepbeest : u hoeft helemaal niets te doen. De abonnementen blijven tegen dezelfde voorwaarden doorlopen.

Abonnementen worden voor een of twee jaar afgesloten en kunnen gedurende de looptijd niet zomaar opgezegd worden. Na de looptijd is het maandelijks opzegbaar maar blijft - zoals gezegd - gewoon doorlopen. Verlengen komt neer op een nieuw abonnement, is een stuk duurder en is gedurende de nieuwe looptijd ook niet meer per maand opzegbaar. 

Nogmaals: als u tevreden bent met de huidige abonnementen: niets doen!
 


@Meesleepbeest  Abonnementen zijn voor onbepaalde tijd, er zit geen einde aan. Er is echter een minimale contractsduur, meestal van 1 of 2 jaar, door Berteman looptijd genoemd, maar de looptijd is dus van onbepaalde duur.

‘Verlengen’ is in feite dus een valse term, wordt meestal gebruikt in het voordeel van de provider. Iets wat voor onbepaalde tijd is kan je niet verlengen. Iets wat oneindig lang kan je niet nog langer maken, het blijft oneindig lang. Is fundamentele logica/wiskunde.

‘Verlengen’ is het bestaande contract nietig verklaren en dus weer een nieuw contract aangaan, met ook weer minimale contractsduur van 1 of 2 jaar, maar gewoon zelfde 06-nummer, echter geen aansluit- of administratiekosten. In jouw geval gaat bij verlengen het oude lage maandbedrag verloren en ga je per maand waarschijnlijk meer betalen en wellicht ook nog ander wijzigingen in voorwaarden, maar dan moet je die lezen. Je kan het ook zo zien dat verlengen overstappen is bij dezelfde provider met behoud van 06-nummer. Daarnaast ga je van Telfort instellingen naar KPN instellingen, dat is wezenlijk anders. Dat pakt gemiddeld niet slechter uit denk ik, maar leidt voor sommigen tot problemen gezien berichten op die forum

‘Maandelijks opzegbaar’ is ook marketing taal, je abo is altijd opzegbaar, je betaalt alleen een afkoopsom als je nog binnen de minimale contractduur van 1 of 2 jaar zit en voor de rest is het ook altijd opzegbaar, met een opzegtermijn van 1 maand. Je kan dus niet per direct op de minuut nauwkeurig van je contract af, maar moet dus altijd nog een maand blijven betalen totdat het stopt.


@tmoesel, De telfort mobiel verbindingen zijn al gemigreerd naar de KPN systemen, die gaat dus niet op.


@tmoesel, De telfort mobiel verbindingen zijn al gemigreerd naar de KPN systemen, die gaat dus niet op.

Klopt ja, die migratie is al maanden geleden afgerond, dus dit speelt niet meer. Ik denk dat ik onbewust relateer aan de netwerkmodernisaties waarmee KPN nog steeds mee bezig is (Ericsson masten vervangen door Huawei masten o.a.). Dat is hier en daar en op sommige toestellen ‘gedoe’ met frequentiebanden en 2G v.s. 3G v.s. 4G v.s. 5G of nog andere IP- gerelateerde zaken. Eerder tijdens de Telfort=>KPN migratie zag je vergelijkbare symptomen, maar detail oorzaak kan heel anders zijn. Maar goed, ik hoop maar dat TS (Meesleepbeest) zich niet laat meeslepen door marketeers enzo.


Bedankt allemaal voor de antwoorden. En ik zal me niet snel door iemand ergens in laten slepen hoor haha. Ik heb zelfs pas sinds een 1,5 jaar een smartphone, en dan nog alleen maar vanwege mijn diabetes lol

Nogmaals dank en dan laten wij het lekker zo.