Skip to main content

Beste KPN.

Al vele jaren ben ik een trouwe klant van KPN zowel privé als zakelijk. Nu heb ik circa 2 jaar geleden mijn abonnement wederom verlengd met een toestel (iPhone SE). Echter dit toestel is aan vervanging toe en volgend uw winkels in Den Bosch al erg oud, terwijl ik het toestel destijds met een abonnement kreeg en toen als gangbaar toestel werd aangemerkt.
Het geheugen zit vol, er kunnen geen kopieën meer worden gemaakt van de database in de cloud en sommige app's worden niet meer geupdate. Ik kan het abonnement pas verlengen in juni 2022 maar loop nu al tegen de problemen van het toestel aan. Problemen worden bevestigd door de mensen in de KPN winkel zowel XL als standaard winkels maar kunnen geen oplossing bieden.
Het liefst verleng ik het abonnement nu al met inbegrip van een toestel>
Kunt u mij als trouwe klant (20+) jaren tegemoet komen in mijn verzoek?
Bij voorbaat dank,

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid van je topic

Hoi @Algon van Woensel, welkom op het forum! Het is helaas niet mogelijk om je abonnement eerder dan 120 dagen voor de einddatum te verlengen. Dat is ongeveer 4 maanden. Dat zal bij jou dan de juni 2022 zijn die je al noemt.

Als je echt voor die tijd al een nieuw toestel nodig hebt, dan is los aanschaffen de beste optie. Je zou nog kunnen kiezen voor je abonnement voortijdig opzeggen, maar dan betaal je alle resterende maandbedragen van je contract en toestelaflossing ineens, met daar bovenop €25 kosten en raak je daarbij je mobiele nummer kwijt.

De iPhone SE eerste generatie, als het om dat model gaat, wordt niet meer gemaakt sinds 2018, maar ondersteunt wel de huidige versie van het besturingssysteem iOS versie 15. In die zin is het nog wel een gangbaar toestel. Wellicht is je telefoon dan ook nog op te lappen. De problemen die je noemt lijken vooral te wijzen op ruimtegebrek. Dat is op te lossen door data van de telefoon te halen en elders op te slaan.  Je kunt voor foto's bijvoorbeeld instellen dat die ergens online worden opgeslagen (in je Apple Cloud als die ruimte heeft, of anders bij een andere cloudopslagdienst) en ze daarna van je telefoon verwijderen.