Skip to main content

beste mensen,

 

Vandaag kwam ik erachter dat ik blijkbaar nog steeds een mobielnummer heb bij KPN hoewel ik ben overstapt naar een andere provider. waaardoor ik ook zeer onaangenaam verrast ben is het feit dat er, ondanks dat ik geen mobiel abbonenement wil hebben, nog steeds maandelijkse afschrijvingen plaatsvinden. (al zo'n 5 keer)

Wat mij nog meer verbaast is dat ik blijkbaar een heel nieuw nummer heb gekregen (dit nummer is voor mij heel nieuw).

enfin: ik heb het mobiele abbo opgezegd (ik hoop dat het doorkomt).

Er is hier dus iets gruwelijk mis gegaan.

graag een reactie hoe/waarom dit zo is misgegaan.

mvgr. C. van Leeuwen

Hoi @Cor_vLee 

Het lijkt erop, dat je per ongeluk een verkeerde keuze hebt gemaakt tijdens de aanvraag van nummerbehoud bij je nieuwe (huidige) mobiele provider.
Want er bestaat namelijk verschillende varianten op nummerbehoud bij mobiel.

In de volgende situaties kunt u uw telefoonnummer behouden:

  1. Bij een overstap naar een andere aanbieder na afloop van uw contract.
  2. Bij een overstap naar een andere aanbieder gedurende de looptijd van uw contract.
  3. Tot één maand na de beëindiging van uw contract.
  4. Zonder beëindiging van uw contract. Alleen uw telefoonnummer wordt overgezet.

Waarschijnlijk heb jij per ongeluk gekozen of je nieuwe (huidige) provider voor de 4e optie waarbij je mobiele abonnement bij KPN gewoon blijft doorlopen, onder een nieuw 06-nummer.
Je zou dus te raden moeten gaan bij jezelf, of je dit per ongeluk hebt gedaan of je huidige (nieuwe) provider die nummerbehoud in gang moet zetten.

Bij optie 4 blijft je mobiele abonnement bij KPN gewoon doorlopen, met daarbij de maandelijkse betalingen, zoals je nu zelf hebt gemerkt.

Een KPN moderator zou dat eventueel voor je kunnen nagaan in je klantgegevens, en tevens voor je controleren of je opzegging nu wel goed binnen is gekomen.

Vul daarom alvast je forum profiel volledig in:

  • Klantnummer mobiel
  • Je 06-nummer
  • Postcode en huisnummer
  • En vul in het veld van persoonlijke opmerkingen die laatste vier cijfers in van je bankrekening.

Deze gegevens zijn alleen voor jezelf en een moderator inzichtelijk!
Zonder deze gegevens, kan een moderator je niet helpen!

Hou er wel rekening mee, dat het enkele dagen kan duren voordat een moderator je voorziet van een antwoord, afhankelijk van de drukte op het forum.

 


waarom zou je je nummer behouden (en naar een andere provider gaan) opzeggen en je abbo behouden? er zal een reden zijn om deze optie te hebben maar die zie ik niet.

des te vreemder is het waarom ik nooit een brief / e-mail van KPN heb ontvangen met het nieuwe 06-nummer (zou me zeker hebben getriggert).

dat er een verkeerde keuze is gemaakt lijkt me erg onwaarschijnlijk.


Hoi @Cor_vLee 

Er kunnen verschillende redenen zijn, waarom iemand zijn 06-nummer alvast wilt overzetten naar een andere mobiele provider, en zijn huidige abonnement daarnaast wilt behouden en door laat lopen bij KPN.

Voorbeelden kunnen zijn:

  • Een gezinslid wil graag naar een andere provider met zijn 06-nummer, en het huidige abonnement met daaraan gekoppeld een nieuw 06-nummer (door KPN) kan dan gebruikt worden door een ander gezinslid zonder mobiel abonnement (een zoon of dochter).
     
  • Je ziet bij een andere provider een super goede aanbieding met toestel, en wilt daar graag gebruik van maken, en daarom al eerder overstappen zonder dat daar gelijk een afkoopsom bij komt kijken van het huidige/lopend abonnement.
    Die kun je dan op het laagste abonnement zetten qua bel- en databundel, totdat je die kunt opzeggen zonder afkoopsom (aan het einde van je lopend contract).

Waarom je geen brief of e-mail hebt ontvangen, kan ik je uiteraard ook niet direct zeggen.
Misschien is deze brief of e-mail niet goed verstuurd door het systeem van KPN.


Hallo @Cor_vLee, ik zoek graag voor je uit wat er gebeurt is. Zou je jouw forumprofiel willen invullen? Dan kan ik vervolgens op onderzoek uit.