Skip to main content

Hoi,

 

Ik ben eergister mijn telefoon verloren in een groot meer in Canada. Zelf ben ik momenteel ook woonachtig in Canada, maar ik gebruik mijn 06-nummer voor WhatsApp en overige contacten. Nadat ik mijn telefoon ben verloren ben ik overgestapt naar KPN, aangezien KPN e-simkaarten aanbiedt. Het probleem is dat voor de bevestiging van het nummerbehoud ik moet appen met mijn oude nummer. Dat wordt enigszins lastig, aangezien deze op de bodem van een meer ligt.

 

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Hallo @Peterrvv ,

Bel dan met de klantenservice: 

+316 1200 1200 (pas op: belkosten). 

Aanvulling:
Bereikbaar maandag t/m vrijdag 08.00 tot 18.00 uur, zaterdag 08.00 tot 17.00 uur (NL tijd).
Zon- en feestdagen gesloten. Voor storing 24/7 bereikbaar. 


@Noordzee Het gaat niet eenvoudig, hoe weet KPN dat de oude telefoonnummer de beller behoort? Dat is middels de SMS verificatie zeker gesteld. @Peterrvv Ik denk, dat je moet toch met jouw oude provider contact opnemen en een vervangen simkaart aanvragen.


De procedure was geweest: eerst vervangende simkaart aanvragen bij de oude provider. Je abonnement moet wel op Nederlands adres staan, daar gaat de simkaart naartoe. Familie lid kan 'm doorsturen. 

Daarna, als je er dus weer over beschikt, overstappen. 

E-sim kan alleen met abonnement, niet met prepaid. Ik neem dus aan dat je een kpn abonnement hebt. 

Het kan ook telefonisch. Maar ook dan moet je vanaf je eigen nummer bellen...

Overnemen nummer bij oude provider duurt één maand. Dat is de opzegtermijn van het abonnement bij je vorige provider. 

Maar aangezien je niet kunt bellen en sms'en vanaf je nummer eerst vervangende simkaart bij huidige provider aanvragen. 


Reageer