Skip to main content

Beste KPN,

Per 9 november ben ik overgestapt naar T-Mobile. Zij gaven aan dat zij alles zouden regelen qua overstap met jullie en dat dit per 9 december in zou gaan. Dit is goed gegaan volgens mij en ik heb eind november nog KPN betaald 33,34 euro (laatste betaling dacht ik). 9 dec is mijn contract bij t mobile officieel ingegaan. T-Mobile heb ik deze week ook betaald 50 euro incl. aansluitkosten voor de periode 09.12.22 - 08.01.23. Nu krijg ik vandaag ineens een factuur binnen van KPN van 46 euro voor de periode 01.12 - 31.12. Ik heb mijn contract expres ook tijdig opgezegd, en wilde zelfs dat het eerder in ging maar wss ging dit niet door het contract. Dat gezegd hebbende, snap ik niet waarom ik toch wel een factuur krijg voor deze volledige periode (ipv misschien een week) terwijl ik gewoon overgestapt ben naar T-Mobile en ook nog eens heb betaald al. Nu betaal ik 50 euro extra, en dus bijna 100 euro totaal voor 1 mobiel.

Ik heb het ook aan T-Mobile gevraagd en die zeiden dat de factuur waarschijnlijk nog erachteraan hobbelt en ik echt bij KPN moet zijn. Ik denk dat het contract bij jullie later is geëindigd en daardoor een soort overlap is. Ik hoop in ieder geval dat ik geld terug krijg voor de periode van 9-31 december aangezien ik dit al bij T-Mobile betaald heb.

Ik krijg anders geen gehoor denk door drukte dus vandaar via dit forum, zouden jullie mij kunnen helpen? 😇

Ik hoor het super graag,
Christiane

Hallo @Chrissvogs bij een (mobiel) abonnement betaal je de vaste kosten altijd vooruit en de variabele kosten achteraf.

Als je tussen 2 factuurdata overstapt naar een ander wordt er na het definitieve einde van je abo een slotfactuur gemaakt waarmee je het teveel betaalde terug krijgt of het te weinig betaalde nog bij moet betalen. Wacht de slotfactuur van volgende maand af, waarmee alles verrekend wordt.

 


@JanD Ahh okay, top, dan wacht ik die af. Super bedankt voor de snelle reactie! :D 


@JanD Ahh okay, top, dan wacht ik die af. Super bedankt voor de snelle reactie! :D 

Graag gedaan @Chrissvogs 

Laat t.z.t. s.v.p. de (goede) afloop even weten.