Skip to main content

Vraag 1: Ik wil overstappen van KPN naar een goedkopere simonly optie, moet ik dit bij het nieuwe bedrijf of bij KPN aangeven(i.v.m met nummerbehoud) of beide ?

Vraag 2: de overstapdatum vindt plaats op 11 novemeber, maar ik wil eigenlijk al eerder (augustus) doorgeven dat ik ga overstappen per 11 novemeber, zonder dat ik mijn abbonement afkoop bij KPN, kan dat ? Iemand aan de telefoon informeerde mij dat men alleen kan overstappen in 1 maand voor de einddatum van het contract.  Het liefst wil ik dus dat de overstap voor in november gewoon alleen in de planning staat maar dus niet vervroegd uitgevoerd wordt?

Hallo @Miratelefonie , bij je nieuwe provider dien je het overstappen met behoud nummer te regelen.

Je kunt binnen 4 maanden (120 dagen) voor afloop contract een nieuw contract afspreken met je nieuwe provider. Het contract gaat dan in op het moment dat je contract bij KPN afloopt.

Voorbeeld: contract bij KPN loopt tot 1 november, dan kun je nu al bij je nieuwe provider afspraken maken en het contract bij je nieuwe provider gaat in op 1 november a.s.

Ander voorbeeld: je contract loopt tot 1 december, dat is buiten de 120 dagen en kun je pas een wijziging doen nà  1 augustus en dan gaat je contract bij je nieuwe provider in op 1 december a.s.

 


Beste @JanD Hartelijk dank voor je reactie! Erg helder, dan heb ik nog een vraag: stel ik besluit wel bij KPN te blijven maar wil naar een Sim only abonnement van KPN overstappen: betaal ik dan alsnog de eenmalige aansluitkosten van 25 euro? 


neehoor, je bent immers al aangesloten. Je kan via de site bij mobiel op verlengen klikken en inloggen met je mobiele nummer. Je ziet dan meteen wat je gaat betalen en dat je dus geen aansluitkosten betaalt. Tip: combineer je mobiel met internet van KPN/Telfort/XS4ALL dan krijg je extra korting en voordelen op TV/entertainment 


Beste @JanD Hartelijk dank voor je reactie! Erg helder, dan heb ik nog een vraag: stel ik besluit wel bij KPN te blijven maar wil naar een Sim only abonnement van KPN overstappen: betaal ik dan alsnog de eenmalige aansluitkosten van 25 euro? 

Hallo @Miratelefonie , als je nu een abo hebt met toestel en dat toestel is straks afbetaald houd je automatisch een sim only abo over tegen de bijbehorende kosten zonder toestel.

Verlengen is alleen nodig als het verlengingsaanbod voordeliger is dan de huidige kosten van je abo, zonder toestel gerekend. Verlengen hoeft dus niet, het abo loopt automatisch door, maar dan met 1 maand opzegtermijn.

 


Hi @Miratelefonie, ik zie dat je al goed geïnformeerd bent door @Matthias92 en @JanD, is alles zo helemaal duidelijk of heb je hier nog verdere vragen over? :slight_smile:


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu helemaal duidelijk is. Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel!