Skip to main content
Beantwoord

Overstappen van Odido naar KPN mobiel

• November 25, 2025
  • 1 reactie
  • 155 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoiii,

Ik wil graag overstappen van ODIDO naar KPN, maar mijn contract bij odido verloopt op 11 maart 2026. Ik zou graag een telefoon + sim abonnement willen. Nu heb ik al gebeld met de odido klantenservice om te vragen naar de eventuele opzegkosten als ik het nu op zou zeggen (43,41 euro). Ik heb ook gedacht om het abonnement te behouden en dan het abonnement van kpn in te zetten aan het eidn van mijn odido contract.

Mijn vraag is als ik de 2e optie doe, moet ik dan voor allebei de abonnementen betalen? (omdat ik dan het abonnement van KPN nog niet kan gebruiken) En komt de telefoon zelf dan wel voor die tijd binnen of wordt dat dan ook uitgesteld tot het einde contract tijd?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groetjess

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo en welkom op de KPN Community ​@Evaatje. Wat leuk om te lezen dat jij klant wil worden bij KPN Mobiel. Er geldt voor overstappen een regel dat als je binnen 120 dagen van het einde van een lopend contract alvast een aanvraag kunt doen bij een andere nieuwe aanbieder. Nu is het tot 11 maart 2026 nog 105 dagen. Dat is dus goed nieuws voor jou!

Je kunt dus nu alvast een overstap aanvragen naar KPN en dan zodra jouw abonnement bij Odido is afgelopen, nemen wij het nummer over en gaat jouw nieuwe abonnement in. Het toestel dat je eventueel al besteld, ontvang je al wel eerder. 

Er is in deze situatie ook geen sprake van een dubbel abonnement en je hoeft ook niet het Odido abonnement af te kopen. 

1 reactie

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 27, 2025

Hallo en welkom op de KPN Community ​@Evaatje. Wat leuk om te lezen dat jij klant wil worden bij KPN Mobiel. Er geldt voor overstappen een regel dat als je binnen 120 dagen van het einde van een lopend contract alvast een aanvraag kunt doen bij een andere nieuwe aanbieder. Nu is het tot 11 maart 2026 nog 105 dagen. Dat is dus goed nieuws voor jou!

Je kunt dus nu alvast een overstap aanvragen naar KPN en dan zodra jouw abonnement bij Odido is afgelopen, nemen wij het nummer over en gaat jouw nieuwe abonnement in. Het toestel dat je eventueel al besteld, ontvang je al wel eerder. 

Er is in deze situatie ook geen sprake van een dubbel abonnement en je hoeft ook niet het Odido abonnement af te kopen.