Skip to main content

Ik wil graag van vodafone overstappen naar kpn.

Maar mijn abonnement verloopt pas in mei.

Kan ik nu alvast het abonnement bij jullie betellen met telefoon, en dat die dan in gaat op de eind datum van mijn vorige abonnement?

 

 

Hallo @Anneferwerda ,

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/overstappen.htm

KPN schrijft : 

Mijn huidige contract loopt nog. Kan ik al overstappen?

Als je contract nog loopt bij je huidige provider, kun je nog niet overstappen. Zet de overstapwekker! Dan geven wij je een seintje zodra je kunt overstappen. Zonder dat je ergens aan vast zit.

 

 


Heb ik dan nog wel de zelfde acties in mei?


Dat weet je nooit. Misschien heb je dan juist een betere actie of juist niet. Daar is geen zinnig woord over te zeggen. 


Hallo @Anneferwerda 

 

De informatie die KPN op zijn website geeft is tegenstrijdig.

Als je een abonnement met telefoon of simonly  besteld staat er (helemaal onderaan bij Wil je meer weten en dan op Overstappen klikken) dat je maximaal 120 dagen van te voren nummerbehoud kan aanvragen dus het zou wel moeten kunnen omdat jouw contractsperiode van je oude abonnement al voor die tijd al is verlopen.

Overstappen

 

Bekijk als je overstapt altijd eerst vanaf welke datum je je huidige contract kunt opzeggen. Zo voorkom je onverwachte kosten.

Nummerbehoud

Wil je overstappen naar kpn, maar geen nieuw nummer uit je hoofd leren? Geen probleem! Bij kpn behoud je gratis je eigen nummer. Geef tijdens je bestelling aan welk 06-nummer je wilt hebben, dan regelen wij de rest. Je kunt al 120 dagen voor het einde van je huidige abonnement nummerbehoud aanvragen.

> Meer info over nummerbehoud

 

Klik je echter op die laatste link (dezelfde die @Noordzee geeft) dan staat er dat je de overstapwekker moet zetten.

Volgens mij snappen ze het zelf niet meer bij KPN.


Je kunt bij elke provider vanaf 120 dagen voor einde contract overstappen. Alleen bij nummerbehoud gaat het contract dan pas werkelijk in vanaf het moment dat je nummer is geporteerd.

Je krijgt dan meestal wel direct de simkaart en de telefoon met een tijdelijk nummer. Alle kosten die je maakt met die simkaart en telefoon zijn dan buiten bundel kosten. 

Je moet ernatuurlijk ook er aan denken dat jouw huidige Vodafoon sim kaart niet zal gaan werken in de nieuwe telefoon.


Waarom zou zijn huidige simkaart niet werken, er zit echt geen sim-lock meer op zoals vroeger.

Enige is dat hij nu misschien een simkaart heeft die niet in die nieuwe mobiel past.


Dat wist ik niet. Maar ja, ik koop al jaren geen telefoons meer via de provider, Alleen Sim only.


Dankjulliewel voor de tips.


Mijn man zit sinds februari bij Vodafone maar is niet erg tevreden en wil terug naar KPN maar heeft een contract van 2 jaar wat zijn de kosten daarvan??? 
met vriendelijke groeten 


Hallo @Mirk , dat zal je aan Vodafone moeten vragen. Als je voortijdig weg wilt, zal je daar een afkoopsom moeten betalen. Waarschijnlijk de abonnementskosten van alle komende maanden tot het einde contract.


dankjewel voor het antwoord gaan we zeker achter aan!!