Skip to main content

Ik krijg de volgende melding als ik wil overstappen van KPN

“De aanvraag voor overstapverzoek SOLV-KPN-S20230817001011-01 is afgewezen door KPN met blocking code 3.
Zie COMP voor meer details.
Neem s.v.p. contact op met de klant voor het doorgeven van de vertraging/afwijzing.
Met vriendelijke groet,
Applicatiebeheer”

Waarom wordt dit afgewezen?

Ik gok een foutje van het systeem, want normaal kan je een aanvraag gewoon doen en mocht KPN het afwijzen dan stuurt KPN een mail naar het door KPN bekende e-mail adres.


Thnaks, Ik hou niet van gokken maar je zal wel gelijk hebben. Vervolgens een ‘foutje van het systeem’ moet wel hersteld worden, dat gaat blijkbaar niet vanzelf bij KPN.
Maar wat is blocking code 3? Als ik hierop antwoord krijg kunnen we verder.


Volgens mij is die interne melding voor iemand bij KPN die de aanvraag af moet handelen en niet bestemd voor de klant @suminum en @Ik_Combineer 


Hallo @suminum, welkom op het forum. Ik ken deze specifieke blocking code ook niet direct. Heb je inmiddels al wat meer duidelijkheid? Is je huidige contract bij KPN wel afgerond? Je kan anders altijd even bellen met 0800-0402. Dan zoeken mijn collega's dat uit. 


Hi, Thanks voor je reactuie. Er is nog geen voortgang, mijn contract loopt tot 1 oktober. Ik heb al gebeld om het contract dan maar zelf op te zeggen ipv de overstap-service. Ik hoop dat hierdoor de invoering bij Solocon niet blijft hangen.


Dan zou je het contract moeten kunnen opzeggen. Het gaat dan om de vaste diensten? Je hebt dan een maand opzegtermijn in de meeste gevallen.


@Remco_ We zijn weer wat wijzer geworden. blocking code 3 betekent dat KPN het postcode, huisnummer, IBAN combinatie niet kan vinden. En dat klopt omdat ik bij KPN een kleinZakelijke abonnement voor glasvezel heb lopen op mijn zakelijke rekening en bij de nieuwe provider een particulier abonnement wil afsluiten oop mijn prive rekening.


@Remco_ We zijn weer wat wijzer geworden. blocking code 3 betekent dat KPN het postcode, huisnummer, IBAN combinatie niet kan vinden. En dat klopt omdat ik bij KPN een kleinZakelijke abonnement voor glasvezel heb lopen op mijn zakelijke rekening en bij de nieuwe provider een particulier abonnement wil afsluiten oop mijn prive rekening.

Dan gaat de overstapservice inderdaad niet werken. Je moet altijd overstappen met identiek dezelfde gegevens. Je zou dan de overstapservice moeten aanvragen met je zakelijke rekening en daarna bij solcon je rekeningnummer wijzigen wanneer het abonnement in is gegaan.