Skip to main content

Ik deponeer deze klacht maar hier, aangezien KPN totaal niet bereikbaar is.

Ik ben pas overgestapt van Ziggo naar KPN wegens glasvezel.

Wilde dus ook m’n mobiele abbo overzetten van vodafone naar KPN.

Maar alleen onder voorwaarde van nummerbehoud.

Wegens een kort verblijf in Duitsland was ik niet in de gelegenheid om de nieuwe simkaart direct te activeren.

Nu krijg ik plotseling bericht dat mijn overstapverzoek definitief is geannuleerd, zogenaamd omdat er geen gegevens waren, maar ik heb alles al lang opgegeven.

Ik krijg nu zomaar een ander nummer en of ik maar even wil betalen.

Hier ga ik niet mee akkoord uiteraard, mijn bestaande nummer wordt overal gebruikt.

Is hier een fatsoenlijke oplossing voor?

Mvg, Ludo.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Welkom op het forum @Artpack. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen is het inderdaad zo dat als de nummerovername wordt geannuleerd om welke reden dan ook dat het tijdelijke nummer dat op de simkaart staat tijdens levering actief wordt. Gelukkig is het wel zo dat we dan alsnog een nieuw verzoek tot nummerovername kunnen beginnen en alsnog het nummer op de nieuwe KPN simkaart kunnen overzetten. Dit proces zal in de meeste gevallen een maand duren, omdat Vodafone wel gewoon een maand opzegtermijn heeft. Dit gaat betekenen dat er een maand dubbele kosten zou ontstaan. Of deze kosten door ons of door jou betaald moeten worden hangt af van de reden dat het op deze manier gegaan is. Wat ik van je zou willen vragen is het invullen van je profiel. Als je in het persoonlijke opmerkingen veld duidelijk het klantnummer van Vodafone vermeldt zorg ik er ook voor dat je niet opnieuw per SMS goedkeuring hoeft te geven. Ook kan ik voor je kijken hoe het precies zit met die eventuele maand dubbele kosten. 


Het is inmiddels opgelost. Er bleek een typfout te zitten in mijn vodafone account nr. Nummerbehoud is opnieuw aangevraagd, maar gaatnu pas over 2 mnd in. S-)


Goed om te horen dat er ondertussen een oplossing gevonden is! Ik zal het topic sluiten. Mocht je toch nog vragen hebben hierover kan je die hier stellen. :relaxed:


Ben nog wel benieud naar het kosten aspekt. Maar ik neem aan, dat ik pas ga betalen, als ik de nieuwe kpn sim daadwerkelijk in gebruik neem, als m’n nr is overgezet?

mvg, zLudo.


@Artpack betaling van het abonnement begint op het moment dat de simkaart actief wordt. Dit is dus ook op het moment dat het tijdelijke nummer actief is. Er kan immers vanaf dat moment gebruik gemaakt worden van het abonnement. Bij een situatie als deze kijken we waarom het abonnement actief is geworden. Als wij bijvoorbeeld van onze kant een fout hebben gemaakt en is daarom het abonnement van start gegaan, dan kunnen we dat vergoeden. Wel lees ik in je oorspronkelijke bericht dat er van jouw kant niet gereageerd is op de vraag ons een SMS te sturen. In dit geval is het denk ik het beste om contact op te nemen met de klantenservice via 0800-0402 om dit met een medewerker te overleggen. Die kan dan kijken wat in dit geval de oorzaak is en of we in dit geval kunnen vergoeden. 


De sms was het probleem niet. Die was nog ruim binnen de tijd. De fout zat in het verkeerd overnemen van mijn klantnummer bij Vodafone. Een typefout door Kpn gemaakt. Hierdoor kon het nummerbehoud niet doorgaan. vandaar mijn vraag. Zolang ik het sim kaartje niet gebruik, wil ik ook niet betalen.

Mvg, Ludo.


@Artpack ik zou je wel willen vragen om in de eerste instantie de klantenservice te bellen en daarmee te overleggen om dit opgelost te krijgen. Zou je kunnen laten weten wat er uit dat gesprek is gekomen?