Skip to main content

Beste,

 

In de afgelopen maand zijn wij overgestapt naar KPN. In eerste instantie alleen voor internet en tv, maar vanwege de voordelen van KPN Hussel uiteindelijk ook voor de mobiele abonnementen. Vooral het delen van MB's klonk interessant dus we hebben 1 abonnement met unlimited data afgesloten en 1 met 0 data. Vanwege het delen van MB's konden we zo samen gebruik maken van die ene grote databundel.

Zojuist heb ik voor de eerste keer MB's gedeeld met mijn partner en tot mijn spijt zie ik dat dit met stappen van maximaal 5gb kan en dat dit blijkbaar ook handmatig moet. Na wat rondzoeken op het forum kwam ik erachter dat meer mensen de wens hadden om dit delen te automatiseren maar ik kwam er ook achter dat dit niet gaat gebeuren. De wens heeft lang op de wishlist gestaan maar blijkbaar is het te duur om dit mogelijk te maken. Erg jammer, want ik was stiekem wel van deze mogelijkheid uitgegaan bij het afsluiten van de abonnementen.

Maar goed, ik zit er dus aan vast dat dit handmatig moet gebeuren waardoor ik met de volgende vragen blijf zitten:

  1. Als ik nu 5gb met met vrouw deel, hoe lang blijft deze “bundel” dan geldig. Verloopt deze aan het einde van de maand of verloopt deze pas op moment dat hij op is?
  2. Kan ik in MijnKPN zien wat de stand van haar bundel is. Zo kan ik zelf in de gaten houden wanneer ik meer MBs moet delen met haar. Nu zie ik alleen het moment van delen namelijk, willicht dat een overzicht voor gebruik nog gaat komen.
  3. Kan er een optie toegevoegd worden om in 1 klap 10/15/20/25 gb te delen? Nu moet dat in stappen van 5gb. Het zijn maar 2 muisklikken, maar na 10gb te hebben gedeeld begin ik nu al te denken dat dit VEEL makkelijker moet kunnen.

 

Groeten,

Niek

 

Admin: Voor meer informatie over MB's delen kan je terecht in dit topic.

U ... bent er nog niet achter gekomen dat je überhaupt maar 25 gb per maand kunt delen?

 


Ja hoor, die wist ik al. Vandaar ook de maximum stap van 25gb in mijn 3e vraag. Met dat maximum heb ik ook absoluut geen probleem, daar hebben we rekening mee gehouden in het afsluiten van de abonnementen.


Wat u doet, 1 abonnement zonder data en 1 onbeperkt data abonnement, dat is helemaal niet de bedoeling natuurlijk. U doet dit dan toch, maar KPN gaat het u niet makkelijker maken, daar hoeft u niet op te rekenen. 

Alle data vervalt aan het einde van de maand.


Ik zal het je nog mooier vertellen, het is me zelfs aangeraden tijdens het afsluiten van de abonnementen.


Leuk dat uw zo'n advies krijgt van zo'n medewerker. Dat wil nog niet zeggen dat het ook zo bedoeld is vanuit KPN. 


Leuk dat uw zo'n advies krijgt van zo'n medewerker. Dat wil nog niet zeggen dat het ook zo bedoeld is vanuit KPN. 

 

Los van het advies of dat zo bedoeld is van KPN of niet maakt volgens mij niet uit voor de vragen die ik stel. Ik vind het bizar dat een KPN medewerker advies zou geven wat niet gewenst is door KPN zelf, maar blijkbaar moeten we daar rekening mee houden.

Je geeft aan dat de bundel eind van de maand verloopt. Ik ben nog nooit klant geweest bij KPN dus ik weet niet wat KPN ziet als “maand” eindigt deze gewoon op de 30e/31e of wordt de maand ergens rond de 20e afgesloten?


Vroeger bij Telfort werden ongebruikte mb's meegenomen naar de volgende maand. Als je zoiets nu weer wilt, dan zal je heel hard moeten zoeken. Bijna geen enkele provider bied dat meer aan. KPN ook niet.

Bij Telfort was mb's delen trouwens weer niet mogelijk. Een combinatie van die 2, mb's delen en mb's meenemen naar de volgende maand kun je helemaal wel vergeten. Zoiets ga je denk ik echt nergens vinden.

Net als bij de meeste providers vervallen bij KPN de ongebruikte mb's aan het einde van de maand gewoon. Op de eerste dag van de maand ontvang je een nieuwe bundel zoals je die afgesloten hebt.

Als je dus een abonnement hebt zonder data bundel, dan heb je aan het begin van de maand 0 mb. Niks dus. Mb's die gedeeld zijn vanuit een ander abonnement zijn dus ook gewoon weg. Je zult elke eerste dag van de maand opnieuw mb's moeten delen.


Vroeger bij Telfort werden ongebruikte mb's meegenomen naar de volgende maand. Als je zoiets nu weer wilt, dan zal je heel hard moeten zoeken. Bijna geen enkele provider bied dat meer aan. KPN ook niet.

Bij Telfort was mb's delen trouwens weer niet mogelijk. Een combinatie van die 2, mb's delen en mb's meenemen naar de volgende maand kun je helemaal wel vergeten. Zoiets ga je nergens vinden hoor.

Net als bij de meeste providers vervallen bij KPN de ongebruikte mb's aan het einde van de maand gewoon. Op de eerste dag van de maand ontvang je een nieuwe bundel zoals je die afgesloten hebt.

Als je dus een abonnement hebt zonder data bundel, dan heb je aan het begin van de maand 0 mb. Niks dus. Mb's die gedeeld zijn vanuit een ander abonnement zijn dus ook gewoon weg. Je zult elke eerste dag van de maand opnieuw mb's moeten delen.

 

Top daar kan ik wel iets mee.

Ik ging er stiekem al wel vanuit dat MB's niet meegenomen konden worden, maar de vraag kwam toch naar boven. Goed om te weten dat je op de 1e van de maand weer op 0 begint gedeelde MB's. Dan moet ik er alleen voor zorgen dat ik op de 1e rond middernacht gewoon weer 25gb naar haar account stuur.


Je kunt in MijnKPN beide abonnementen toevoegen:

En dan heb je dus een perfect overzicht van hoe de stand van zaken bij beide abonnementen is. Hoe dit er uit ziet bij een unlimitid abonnement weet ik niet.

Het is al een oud plaatje, dus die 4 dagen resterend klopt niet. Het plaatje is van 27 januari ofzo. Dan heb je dus nog 4 dagen tot 1 februari.


Net even op het account van mijn vrouw ingelogd en daar zie ik inderdaad een vergelijkbaar overzicht:
 

Die 13 dagen resterend snap ik niet helemaal, dat zou betekenen dat de maand “sluit” op de 17e van februari. 

In het overzicht van mijn account zie ik alleen dat ik onbeperkte data heb. 


Die 13 dagen resterend kan ik ook niet verklaren. Dat mag een KPN medewerker doen 😶


@NiekB Ik zie dat @Nick83 het grootste gedeelte van je vragen al heeft beantwoord. 

Ook over je laatste vraag heeft hij gelijk alleen is er recent iets verandert. Het moment dat je abonnement ingaat is nu ook het moment dat je bundel in gaat. 

Zodra er een maand voorbij is dan gaat je nieuwe bundel in, doet hoeft dus niet de eerste van de maand te zijn. 

Let op: Dit geldt alleen voor nieuwe abonnementen. 


... recent iets verandert. Het moment dat je abonnement ingaat is nu ook het moment dat je bundel in gaat. 

Zodra er een maand voorbij is dan gaat je nieuwe bundel in, doet hoeft dus niet de eerste van de maand te zijn. 

Let op: Dit geldt alleen voor nieuwe abonnementen. 

Ow... goed om dat te weten.