Skip to main content

...De verhalen hier over Spoofing ken ik wel , maak het zelf ook mee…..maar sinds gisteren gaan de boeven een stapje verder ….Ik kreeg gisteren plots een SMS van KPN , dat mijn bestelde pakketje onderweg was naar een PostNL afhaalpunt , mij bekend . Ik had dus niks besteld bij KPN…...Het verzendadres was een gecombineerde naam van mijn voorletters en de achternaam van mijn zakenpartner , die ook van niks wist . Het adres was het adres van het PostNL afhaal punt .  13:55 gisteren weer een SMS . pakketje was af te halen op het PostNL punt , track&trace code stond erbij . Vandaag ik er naar toe , ik rook al onraad , toch maar even vragen . Bleek dat het pakketje al door iemand afgehaald was , gistermiddag al …..”Door wie ? “  , vraag ik . “Weet ik niet , mag ik niet zeggen , privacy"….zegt de man …...Morgen in contact met PostNL…...wordt er niet makkelijker op…..Je kunt deze bedrijven , PostNL en KPN heel moeilijk bereiken op de site . Dus morgen ook naar de KPN winkel , verhaal halen . 

…..Onlangs kreeg ik twee sms-jes , dat ik iets besteld zou hebben , bij de KPN . Ik kreeg al argwaan , ik had niks besteld …….De volgende dag , kon het opgehaald worden , bij een PostNl afhaalpunt . 

Ik kom daar , zeg wie ik ben , en de bediende zegt : “Het is al door iemand afgehaald “  …….”Door wie dan ?”……..” Mogen wij niet zeggen , privacy"……..En zo was ik daar uitgepraat ….

Dus iemand kan zomaar iets telefonisch bestellen , bij de KPN , zonder dat de KPN controleert , of de identiteit klopt , met mijn KPN account . Ze doen geen navraag , blijkt na een telefoontje , naar de KPN .

En dat vindt ik heel slordig en naïef , op z'n zachtst gezegd . Ik overweeg juridische stappen . 


*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Oei. Ik lees wel meer over deze praktijken

Of je krijgt je pakket met een steen. Komt ook al voor😤😬

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic


Goedemiddag @Cees07! Wat een vreemde situatie en heel goed dat je hier een melding van maakt via ons forum!

Ik lees een aantal dingen waarbij ik mijn vraagtekens zet en afvraag hoe het kan: net als jij, stel ik mij zo voor! Bestellen en afleveren bij een PostNL servicepunt op een gecombineerde naam, zonder controle van een legitimatiebewijs…. :thinking:

Ben je eruit gekomen met mijn collega in de winkel?
Zo, niet dan ontvang ik graag alle informatie die je over deze bestelling hebt zodat dit tot de bodem uitgezocht kan worden. 

Weet je om wat voor een bestelling het gaat? Heb je ook een bestelnummer ontvangen en wat zijn de adresgegevens van het PostNL servicepunt? Op welk 06 nummer heb je de SMS ontvangen? Jouw voorletters en de achternaam van je zakenpartner: op welke naam komen we dan uit? Tot slot ontvang ik ook graag jouw klantgegevens (volledige naam en klantnummer). Alle informatie mag je noteren in jouw Forum profiel: in het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt.
De informatie die je in het profiel invult, zijn alleen zichtbaar voor de KPN moderators.

Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik voor je aan de slag kan!

Mocht je liever sneller en persoonlijker contact willen, dan kan dat uiteraard:

  • Telefonisch via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.

....Ik kom er morgen zeker op terug , dank voor je snelle reactie , Shyrin....