Skip to main content

Sinds maart werk ik verplicht thuis vanwege Corona.

Daarvoor treinde ik door heel Nederland en gebruikte ik een SIM-only internet-only abonnement.

Het abonnement loopt tot april 2021 voor 12,50 per maand.

Ik betaal al 5 en nog 8 maanden voor een SIM die ik niet gebruik.

 

Uit een ander forum haal ik het begrijpelijke statement:

We kunnen er niet omheen dat er een contract is afgesloten, met een betalingsverplichting voor een vastgestelde termijn. KPN is in die zin niet verantwoordelijk om iets te doen met jouw veranderde situatie.

Nu vraag ik eigenlijk de redelijkheid in deze;

Is het redelijk dat ik hooguit nog 162,5 euro aan KPN geef agv Corona, alvorens ik er op z'n vroegst van af kan?

Is het redelijk dat mijn abonnement nu wordt gepauzeerd, en de looptijd in de toekomst met de pauzetijd wordt verlengd?

Is het redelijk dat er nog iets gedaan wordt met de reeds verstreken maanden?

 

Ik hoor graag!

 

Frank

Een abonnement kan niet gepauzeerd worden. Ook een Data abonnement niet.

Bij voortijdig opzeggen wordt het restbedrag in 1 X gevraagd + € 25 administratiekosten. Dat geeft dus ook geen besparing.

Je gebruikt het helemaal niet?

Alles wat je vraagt is redelijk maar kan dus helaas niet.

Wat wel kan: iemand zoeken die het contract van je overneemt. Je raakt het 097-nummer dan ook kwijt, dat is onherroepelijk aan dit abonnement verbonden.

Een contractovername kun je met de andere partij online regelen. kpn.com/contractovername


Beste Peter,

De 4G dongel is nog wel mee geweest op de Nederlandse vakantie, maar verder ongebruikt.

Het 06 nummer zou ik geeneens weten, dus kwijtraken is geen issue.

Het wordt een uitdaging om iemand te vinden die hem wil overnemen, maar ik zal het proberen.


@Frixxxy Welkom op het forum. Ik zie dat @PeterG je al van het juiste antwoord heeft voorzien, het is helaas niet mogelijk om een abonnement te pauzeren. Ook de geschetste situatie voor wat betreft de afkoopsom klopt, Dus een andere oplossing dan een contractovername of het abonnement gaan gebruiken heb ik niet helaas.