Skip to main content

Beste,

Helaas kan ik geen gebruik maken van paypal op mijn nieuwe S21 van KPN. Verificatie via SMS en bellen werkt niet. Ik heb eerst alles in Paypal goed gezet en gecontroleerd, maar niets helpt. Paypal heeft mij doorverwezen naar mijn provider.

Hallo @tektwo, bedankt voor je bericht. Balen dat de verificatie sms van PayPal niet aankomt. Ontvang je van andere instanties wel gewoon een verificatie sms? Om uit te sluiten of het probleem in jouw toestel of simkaart zit, wil ik je vragen een zogenaamde kruistest uit te voeren. Hierbij ruil je twee simkaarten van twee toestellen om. Als je jouw simkaart in een ander toestel stopt, ervaar je in dat toestel dan nog steeds problemen met het ontvangen van PayPal's verificatie sms? En als je een andere simkaart in jouw toestel stopt, heb je dan nog kun je met jouw toestel dan wel een verificatie sms ontvangen? Ik ben benieuwd!


Hi @Denise_ ,

Aangezien ik een e-sim heb kan ik die test niet uitvoeren. ik zie wel dat ik op mijn werk telefoon gewoon netjes de sms berichten binnen krijg. Andere sms berichten zoals van KPN en van anderen krijg ik wel gewoon binnen op mijn eigen KPN toestel, de S21. 

Echter, geen enkel sms bericht van Paypal, ook niet van de helpdesk krijg ik binnen. Dat is gisteren getest. 

Mijn telefoonnummer is door de helpdesk van Paypal gecontroleerd. Dat klopt gewoon. 


Bedankt voor de toelichting, @tektwo. Het feit dat je van andere instanties wel gewoon verificatie sms’jes kunt ontvangen, indiceert dat er geen blokkades aan onze kant zijn. Ik moet je dan ook adviseren om opnieuw contact met PayPal op te nemen. Zij kunnen hiervan een melding maken bij hun broker.