Skip to main content

De oorspronkelijke vraag gaat over per direct upgraden naar hogere databundel. Ik lees allerlei oplossingen maar als kpn de vraag (eerlijk) zou beantwoorden is het antwoord een stuk minder klantvriendelijk als de groene stukken in deze draad met de service gerichte toon over extra mb’s kopen.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Aan het begin van contractsperiode, op vakantie, door data heen en krijg nu aangeboden om voor bizar hoge prijzen mb’s bij te kopen. Dan overweeg je dus je bundel om te zetten naar onbeperkt data abonnement ( dus nog maand of 18 een x bedrag extra te betalen) maar kpn wilt dat niet per direct doen. Eerst mag je tot een max van 5 keer 8 euro betalen en elke extra gig die verder nodig is weer opnieuw aanvragen. Of lees ik t niet goed in de kleine lettertjes? 
 

kan je dus voor 40 euro de nog lopende dagen voor je mb’s afkopen?

En is dat dan per factuur datum of wanneer je maandelijkse bundel ververst wordt? Onduidelijk, voor klant maar een heerlijk verdienmodel. Net zo frustrerend als t moment dat ik zelf wilde verlengen en dan een prijs krijg geoffreerd die hoger ligt dan ze nieuwe klanten aanbieden.
 

beste kpn jullie verdienmodellen frustreren jullie bestaande trouwe klanten. Om nog maar te zwijgen over alle opstekende stoeptegels die jullie glasvezelaanleggers achter hebben gelaten in de straten in mijn buurt en waar ik pas een hoogbejaarde over zag vallen.

 

Benieuwd naar de reactie van kpn die ik overigens liever niet krijg indien het me nog gefrustreerder maakt.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@Gefrustreerde kpnklant

Aangezien je niet kunt upgraden naar onbeperkt data lijkt mij dat je nog geen Hussel abonnement hebt. Verlengen naar Hussel kan alleen als je huidige abo verlopen is. Dat wil zeggen de afgesloten MINIMUM looptijd van 1 of 2 jaar moet verstreken zijn.

Als je nu (al) een mobiel Hussel abonnement hebt kun je upgraden naar onbeperkt data per maand. In oudere abonnementen zit die optie niet al zou je daar wel gewoon moeten kunnen upgraden. Dit gaat dan per de 1-ste van een (volgende) maand in.

Overigens is Hussel onbeperkt data dat niet helemaal. Je hebt in Nederland dagbundels van 5 GB die onbeperkt aangevuld kunnen worden met gratis 1 GB bundels. Buiten Nederland, maar in de E.U., heb je een maandbundel van 22 GB.

Oudere proposities die voor oktober 2019 zijn afgesloten zijn wel te upgraden, maar dus niet naar “onbeperkt” data.


Peter dank voor de moeite. Ik heb hussel en kan per 1e van maand upgraden alleen heb ik het nu nodig. Dus dan moet ik per gig kopen voor 8 euro. Ergens las ik dat je dat maar 5x hoef te doen en dat je dan wel moet kopen maar niet betaald. Ik vond het niet duidelijk. 


Nee hoor. Helaas. Al koop je het nu 10 X dan betaal je ook 10 X.

“nu nodig”

tja, dat gaat helaas niet. Het loopt bij KPN per kalendermaand (volgens bij mij alle providers). Maar heb je op vakantie zoveel data nodig? Dan ga je toch niet uren tv streamen enzo. (?)

Ook geen wifi bij de hand?


Misschien domme vraag: betaald de kpn forumleden voor al de service die forumleden geven? Ik kom hier via contact knop in kpn app en het komt op me over dat mijn vragen door andere klanten worden beantwoord… 

 

leest kpn mee? Graag hoor ik van jullie waarom jullie dit beleid hanteren? Waarom zijn de extra mb’s zo duur? Of waarom kan ik niet per direct upgraden desnoods met betaling van de gehele eerste maand? 
 

overigens is wat ik met mij data verbruik uitspook niet relevant voor deze discussie. Maar je begrijpt dat ik die franse filmtip van je wel zal al moet missen.


@Gefrustreerde kpnklant

Ik zie dat je een eigen topic hebt ‘gekregen’. Iemand van KPN zal DAAR reageren.
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/per-direct-upgraden-naar-hogere-databundel-503400

 

Misschien domme vraag: betaald de kpn forumleden voor al de service die forumleden geven?

Was dat maar waar, met de uren die ik soms maak. En domme vragen bestaan niet.
Maar we geven graag informatie en hulp. (anders komen er ook klachten waarom het zo lang duurt, want de KPN moderators hier hebben een wachtrij van ca. 5 dagen.

Dus onderstaande zal een mod ca. 20 juli voor je op reageren.)

Graag hoor ik van jullie waarom jullie dit beleid hanteren?

Helaas lopen abo’s per kalendermaand. Dat is overal zo. Ook Vodafone en T-mobile (en de anderen vast ook) hanteren dat. Losse bundels kunnen altijd geactiveerd worden.

Waarom zijn de extra mb’s zo duur?

Dat is ook waarover ik me verwonder.

De app van KPN ITV heb ik i.i.g. voor gebruik via 4G op de laagste dataverbruik stand staan. Met Whatssapp, e-mail etc. raak je gelukkig niet gauw er doorheen. Maar als je gaat streamen met audio en zeker video dan wel.

Misschien domme vraag: betaald de kpn forumleden voor al de service die forumleden geven?

Was dat maar waar, met de uren die ik soms maak. En domme vragen bestaan niet.
Maar we geven graag informatie en hulp. (anders komen er ook klachten waarom het zo lang duurt, want de KPN moderators hier hebben een wachtrij van ca. 5 dagen.

Dus onderstaande zal een mod ca. 20 juli voor je op reageren.)

Graag hoor ik van jullie waarom jullie dit beleid hanteren?

Helaas lopen abo’s per kalendermaand. Dat is overal zo. Ook Vodafone en T-mobile (en de anderen vast ook) hanteren dat. Losse bundels kunnen altijd geactiveerd worden.

Waarom zijn de extra mb’s zo duur?

Dat is ook waarover ik me verwonder.

De app van KPN ITV heb ik i.i.g. voor gebruik via 4G op de laagste dataverbruik stand staan. Met Whatssapp, e-mail etc. raak je gelukkig niet gauw er doorheen. Maar als je gaat streamen met audio en zeker video dan wel.

 


Eigen topic? Waarom wordt mijn vraag en opmerking uit de context gehaald? En 5 dagen in de wacht gezet. Denk je dat dit verhaal op trustpilot eerder opgepikt wordt?

 


 

 


trustpilot? Ken ik niet. En het is toch niet uit zijn verband? Jij geeft aan dat je nu je abo wilt wijzigen en dat kan alleen per kalendermaand. Dus nu wijzigen gaat in op 1 augustus.

Ik weet wel zeker dat je bij geen enkele provider halverwege een maand je abonnement kunt wijzigen. Want dat is dit wat je aangeeft en wilt namelijk.

Wat jij wilt, “nu”, kan bij geen enkele provider.


Hi en welkom op het forum. 

Benieuwd naar de reactie van kpn die ik overigens liever niet krijg indien het me nog gefrustreerder maakt.

Ik twijfel nu of ik wel of niet moet reageren aangezien ik verwacht dat mijn antwoord niet is wat jij wilt horen. 

De wijziging naar een andere bundel gebeurt inderdaad vanaf de 1e van de maand. Ik snap wel dat jij het hier niet mee eens bent omdat je het nu wilt hebben, maar zo werkt dit helaas niet. Mooier dan dit ga ik het ook niet verpakken. Je hebt dan inderdaad de keuze om bundels bij te kopen wanneer je dit nodig hebt. Een tip waar je nu niets aan hebt, maar handig voor de volgende keer: schat goed in wat je gaat verbruiken en pas dit op tijd aan. 

Ik zeg dit overigens met gepaste sympathie, hier ben ik ook tegenaan gelopen toen ik vorig jaar in het buitenland was. 


Als je nog wilt upgraden moet je ‘snel’ zijn. Als je dat voor 1 augustus doet gaat het per 1 augustus (nog) in.


Als je nog wilt upgraden moet je ‘snel’ zijn. Als je dat voor 1 augustus doet gaat het per 1 augustus (nog) in.

Goede toevoeging. @Gefrustreerde kpnklant laat het ons hier weten of doe het zelf in Mijn KPN.