Skip to main content
Beantwoord

Personal hotspot op mijn iPhone 17 pro valt telkens weg

• October 24, 2025
  • 3 reacties
  • 93 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb 1 ½ week terug een nieuwe iPhone 17 pro bij KPN gekocht, en nu valt de Personal Hotspot telkens weg. Ik gebruik een laptop om via die hotspot een verbinding te maken. Op mijn laptop open ik een remote desktop naar een server waarop ik moet werken.

De wifi verbinding naar de telefoon lijkt aanwezig te blijven.

Kan het euvel ergens aan het KPN liggen?
Volgens Apple support, die Diagnostics gerund hebben, werkt de iPhone naar behoren en moest ik maar ‘s bij m’n telecom provider langs gaan..

Is er een methode te achterhalen of de datastroom tussen KPN mast en telefoon regelmatig even stopt, of tussen laptop en telefoon?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@JP71, je kunt hierover t beste even met ons bellen, mijn collega's denken dan even met je mee. Wat hier precies de oorzaak is weet ik ook niet precies.

Je kunt hiervoor online een belafspraak maken

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 24, 2025

Het lijkt erop dat ik op basis van een andere post de oplossing gevonden heb.

Nadat ik op mijn iPhone onder Settings - Mobile Service - Mobile Data Network - Personal Hotspot: de setting naar portalmmm.nl had aangepast, zag ik ook op mijn windows laptop (onder Settings - Network and internet - Wifi - iPhone) dat de verbinding nu geen IPv6 address meer heeft.
(met de originele setting in de iPhone ‘internet’ had de Wifi verbinding op de laptop wel een IPv6 address).

Blijkbaar is er ergens een onderdeel in de iPhone / laptop / windows 11 wat niet goed IPv6 ondersteunt.

Voor mijn nieuwsgierigheid, iemand een idee welk onderdeel dat zou kunnen zijn?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 27, 2025

@JP71 Herkenbaar dat dit veel problemen geeft op o.a. een laptop. ik heb zelf een nieuw KPN abonnement en heb via de klantenservice mij geforceerd om laten zetten op IPV4 omdat de portalmmm APN niet meer beschikbaar is voor nieuwe abonnementen (daarna van alle problemen af) ik snap ook niet helemaal waarom ze voor ipv6 only kiezen gezien veel devices daar gewoon nog niet ready voor zijn en als je op ipv6 zoekt op het mobiele forum er nogal de nodige topics over te vinden zijn (en op nieuwe abonnementen je dus in principe ook niet zomaar meer naar ipv4 kan zonder tussenkomst klantenservice en technische dienst)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 27, 2025

Hoi ​@JP71, je kunt hierover t beste even met ons bellen, mijn collega's denken dan even met je mee. Wat hier precies de oorzaak is weet ik ook niet precies.

Je kunt hiervoor online een belafspraak maken