Skip to main content

Hello, I downloaded the KPN esim on my Iphone XR. It works (I can call and use data) but I have the issue that the KPN phone number is not recognized by the iPhone. The issue I see is that the “My Number” field in Settings > Data Plans > Mobile Data is blank. It is annoying because I cannot use iMessage and Facetime, and I don’t understand how to fix the issue. I inserted a second physical SIM and for this physical SIM the number is correctly recognized. Thanks if you can help, Michele

@michelesct Welcome to our forum. 

Annoying that you cannot use all the functions of your phone with the Esim. Have you already tried turning the phone off and on again? 

I also read that you already inserted a a physical sim. Is this a sim with a different phone number? 

Could you fill in your forum profile and let me know when you did? Then I can retreive your information when needed. 


I have the same - my esim doesn’t have a phone number provided so iMessage expires. Usually an esim should have a phonenumber - this is not the case at the moment. 
 

see image above . I can’t enter / edit this field..


Solution found!

 

Remove the phonenumber from imessage

Deactivate imessage

Deactivate FaceTime 

Restart phone 

Activate Imessage 

Click the name of the line e.g. ‘Personal’

The number appears after a while and it’s stored

Activate facetime

done 


Ik heb exact hetzelfde probleem, maar krijg het niet opgelost.

Esim erin, naast fysieke sim. De fysieke sim toont het nummer, de esim niet. Tot voor enkele dagen had ik een esim van een andere provider dan KPN, toen werd van beide abonnementen Mijn nummer getoond.

Inderdaad lukt het nu niet om Berichten (iMessage) en FaceTime werkend te krijgen.

Graag advies.


Heb je de stappen gevolgd zoals hier boven staat? iOS vult dan zelf het nummer in


Ik weet dan niet zeker of de eerste stap “remove the phone number from iMessage” gelukt is.

Er staat geen nummer, enkel het mailadres van Apple ID.

 


Als je op het e-mail adres klikt staat er op de volgende pagina een nummer. Dat weghalen.  Daarna iMessage uitzetten zoals omschreven 


Dit is wat ik zie als ik op het mailadres klik. Helaas geen nummer, maar de beschrijving van het abonnement (de fysieke sim heet zakelijk en bevat een nummer, de esim heet persoonlijk en geen nummer, wat ook het probleem is...).

 


Klik op persoonlijk. Weghalen indien mogelijk. Dan iMessage uitzetten en stappen volgen


Alles gedaan zoals voorgesteld.

Vragen bij de stappen:
Click the name of the line e.g. ‘Personal’ → Hier zie ik wederom een draaiend icoon, zoals ook in de printscreen hierboven. De optie om het te verwijderen komt wederom.
The number appears after a while and it’s stored → Wat is after a while? Minuten, uren, een dag?


Update: alles werkend zoals zou moeten. Nummer is zichtbaar en ingevuld, iMessage en FaceTime kunnen met dat nummer nu gebruikt worden.

Het stappenplan van Moesman lijkt te werken. Om antwoord te geven om mijn eigen laatst gestelde vraag hoe lang je moet wachten: bij mij bleek dat enkele uren te zijn.