Skip to main content

Sinds 2 maanden bij kpn en ineens een paar weken nul bereik meer. Alle instellingen nagekeken. Loop ik een paar straten verder, wel wat bereik. Volgens jullie dekkingskaart zou ik heel goed bereik moeten hebben. 
 

help. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoi @Thijs1977, welkom bij ons op het forum. Het is plaatselijk waar je geen bereik hebt dus, begrijp ik. Een paar straten verder heb je 'wel wat’ bereik, is dat goed bereik of ook nog niet? Zou je dat kunnen vertellen en daarnaast je forumprofiel volledig invullen, met aanvullend bij "Persoonlijke opmerkingen” de laatste 3 cijfers van de IBAN? Met de gegevens en je antwoorden kan ik dan met je meekijken.


Paar honderd meter 3 tot 4 strepen bereik meestal. Wil nog wel eens wisselen. Zit nu in Lienden. Vol bereik. Maar zit naast een mast nu haha. 


Je hebt het 06-nummer zo te zien nog niet aan je profiel toegevoegd @Thijs1977, kan je die er nog bijzetten? Dan kan ik met de volledige gegevens kijken wat ik kan zien.


Done


Dank je! Daarmee ben ik voor je gaan kijken, zo te zien zou er op jouw adres zowel binnenshuis als buitenshuis goed bereik moeten zijn. Een paar straten verder merk je wel bereik zei je, dus als je voor jouw voordeur staat heb je helemaal geen bereik? Heb je jouw toestel ook al eens opnieuw opgestart?

Ook ben ik benieuwd of je bellen via Wifi al geprobeerd hebt, dat kan in ieder geval op jouw adres ook helpen: Mobiel bellen via wifi van KPN.


Dit is nu bij de voordeur. Soms heb ik 1 streepje ontvangst. Maar dat duurt nooit lang. Bellen via WiFi staat aan. Maar dat is een lapmiddel. Telefoon paar keer gereset. Sim gepoetst. Enz. 


Hoe het mobiele bereik daar is, is lastig te zien doordat het Wifi icoontje er nu staat :wink:  Ik zie ook dat de Technische Dienst er al een melding over heeft en zij hebben eerder vandaag (rond 09.41) geprobeerd om jou te bereiken maar kregen je niet aan de lijn. Als je thuis was op dat moment met het verminderde bereik, is dat natuurlijk te verklaren. 

Op een ander moment zullen ze nog eens proberen om jou te bellen zo te zien. In hun notitie zie ik wel de vraag die ze jou willen stellen; ze zijn benieuwd of je dit ook zo ervaart met een ander toestel. Heb je dat al kunnen testen? Als ze je dan alsnog aan de lijn krijgen heb je het antwoord meteen voor ze.


WiFi veranderd niks aan de weergave van de ontvangst streepjes. Heb dat nog gezien iig ze afgelopen 10 iPhones. Wel of er 4g staat. Bij nul streepjes staat er nooit 4g bij bij mij. 
 

ander toestel ook geprobeerd. Zelfde resultaat. 
 

zal de td terug melden. 


 


Duidelijk, dan hoef je dat niet alsnog te proberen. Ze zullen daarbij ook vragen welk model toestel je daarbij precies had geprobeerd, zodat ze de gegevens volledig hebben. Wanneer ze nogmaals proberen te bellen zie ik er niet bij staan.


Hoi @Thijs1977, ik zie dat het ondertussen is gelukt om contact met jou te krijgen en volgens de notities van dat gesprek is het bereik nu verbeterd? Wat ik lees klinkt goed, blijkbaar waren er werkzaamheden aan de mast wat voor deze verbetering heeft gezorgd.


Hoi,

klopt idd. Het verbaasde me dat er toch werkzaamheden waren. Kpn meldde me eerst dat dat niet t geval was. Toen ik belde om te zeggen dat mijn bereik spontaan verbeterd was, wisten ze wel dat er werkzaamheden geweest waren. Geen idee hoe dit kan, maar ben blij dat ik weer bereik heb. Case is afgesloten. Hopelijk blijft de verbinding goed. 
 

dank voor het meedenken. 


Graag gedaan @Thijs1977! Blij dat het is opgelost. De werkzaamheden waren voor mij ook niet zichtbaar, het kan zijn dat ze alleen zichtbaar waren voor de technische dienst en dat zij dat nu hebben kunnen vertellen. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, je weet ons te vinden.