Skip to main content

Goedenavond,

Sinds enkele weken hebben wij vrijwel geen ontvangst meer in postcodegebied 9055. Voorheen hadden wij 5G maar nu veelal geen enkel netwerk meer. 

De site geeft aan dat er geen storing is. En toch  bijna geen ontvangst. Dit doet zich voor op meerdere toestellen.

Is er iets veranderd?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoi @Zomaareenprobleem, welkom hier. 

Ineens een slechter verbinding dus op meerdere toestellen. Zijn er ook buren die klagen? Er hoeft ook geen storing te zijn, maar er kan ook onderhoud geweest zijn of dergelijke. Ik wil graag eens naar de dekking kijken. Kun je de exacte postcode + huisnummer toevoegen aan jouw profiel inclusief een mobiel nummer die het probleem ervaart? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan duik ik eens in de verbinding. 


Beste mensen,

Gegevens zijn aangevuld.


Volgens mijn gegevens is er wel dekking, al ervaar jij deze anders. Welk type toestel heb je precies? En ervaar je de problemen zowel buiten als binnen?

 


Goedemorgen,

Wij hebben zowel binnen als buiten een slecht bereik. Zelf heb ik een Xiaomi Mi 10t pro mijn vrouw en Poco M3. Beide toestellen hadden tot voor kort en prima ontvangst. 


Ik heb melding voor je gemaakt bij de Technische Dienst. Zij gaan hier dieper in duiken en zullen binnen 10 werkdagen contact met je opnemen om de situatie verder te bespreken. 


Kleine toevoeging, vanavond visite gehad van iemand met een Oneplus 8 Pro. Precies dezelfde ervaring. Voorheen bij ons een prima ontvangst. Nu vrijwel niet.


Dan lijkt er toch iets aan de hand. Mijn collega gaat daar naar kijken en zal het met je bespreken.


Beste mensen,

Het probleem is toen opgelost. Een onderdeel van een zendmast bleek stuk te zijn en het wachten was toen op onderdelen.

De ontvangst was na herstel weer zoals voorheen. Volle sterkte.

Maar sinds enige tijd, ik weet niet hoelang, is de ontvangst weer slecht. Het is vrijwel niet mogelijk om te bellen. En als er als gesprek tot stand komt is de kans groot dat de verbinding meerdere malen wordt verbroken.

Dit ervaren wij op meerdere toestellen. Bij ons is er niets veranderd in of aan het huis.

Graag jullie reactie.


Mijn vermoeden is dat het komt omdat 3G overgaat naar 4G. Maar zeker weten doe ik dat niet. Ik heb dus melding gemaakt weer bij de Technische Dienst. Binnen 2 weken zullen ze contact met je opnemen. Hoor graag als er contact is geweest.