Skip to main content
Beantwoord

Poging tot rinkeltijd verlengen zorgt voor niet gewenste doorschakeling

• March 12, 2026
  • 7 reacties
  • 25 keer bekeken

Ik heb aan AI (CoPilot) gevraagd hoe ik de rinkeltijd van mijn mobiele iOS kan verlengen. Is 20 seconden en door een handicap ben ik vaak te laat.
CoPilot gaf als oplossing: Toets **61*+31633JOUWNUMMER**30#
Waarbij JOUWNUMMER het mobiele nummer is zonder de eerste 0.
Dat zou de rinkeltijd vergroten van 20 naar 30 seconden. 

Dat leek aanvankelijk te werken, diverse malen getest. Echter later bleek dat sommige bellers werden doorgeschakeld naar nummer (0)633EERSTE6CIJFERSVANJOUWNUMMER.

En dat is het nummer van een compleet ander iemand! Zeer vervelend allemaal. 

Vraag: hoe krijg ik die verkeerde doorschakeling er weer uit?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@hvdberg 

Welkom op de community van KPN.

Als eerste, ga er nooit direct vanuit dat AI het bij het rechte end heeft!
Het gebeurd nog steeds met regelmaat dat een advies van AI niet klopt met de werkelijkheid.

Ook in dit geval met het verlengen van de rinkeltijd van 20 seconden naar 30 seconden bij KPN Mobiel.

Want bij KPN is het namelijk niet mogelijk om de rinkeltijd te verlengen naar 30 seconden, deze staat namelijk standaard vast op 20 seconden, voordat het gesprek wordt doorgezet naar de voicemail.

Dat je nu een probleem hebt veroorzaakt voor jezelf, door het advies van AI op te volgen is uiteraard heel vervelend, al had je het beter eerst moeten checken bij KPN zelf voordat je het ging doorvoeren.

Het beste kun je nu even de klantenservice bellen van KPN via 0800-0402 of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag storing.

De medewerker die je dan te spreken krijgt zal dan waarschijnlijk een reset uitvoeren op je mobiele aansluiting, of het doorzetten naar een achterliggende afdeling.

7 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@hvdberg 

Welkom op de community van KPN.

Als eerste, ga er nooit direct vanuit dat AI het bij het rechte end heeft!
Het gebeurd nog steeds met regelmaat dat een advies van AI niet klopt met de werkelijkheid.

Ook in dit geval met het verlengen van de rinkeltijd van 20 seconden naar 30 seconden bij KPN Mobiel.

Want bij KPN is het namelijk niet mogelijk om de rinkeltijd te verlengen naar 30 seconden, deze staat namelijk standaard vast op 20 seconden, voordat het gesprek wordt doorgezet naar de voicemail.

Dat je nu een probleem hebt veroorzaakt voor jezelf, door het advies van AI op te volgen is uiteraard heel vervelend, al had je het beter eerst moeten checken bij KPN zelf voordat je het ging doorvoeren.

Het beste kun je nu even de klantenservice bellen van KPN via 0800-0402 of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag storing.

De medewerker die je dan te spreken krijgt zal dan waarschijnlijk een reset uitvoeren op je mobiele aansluiting, of het doorzetten naar een achterliggende afdeling.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2026

Dank! Ik zal de klantenservice bellen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 12, 2026

##002#

Hiermee kan je alle doorschakelingen uitzetten. Ik weet niet of dit bij KPN ook zo (nog) werkt.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 12, 2026

Met *#61# kun je zien of er vertraagd wordt doorverbonden.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 12, 2026

Bij de instellingen van je mobiel kun je ook zien of er doorschakelingen actief zijn ​@hvdberg 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2026

##002#

Hiermee kan je alle doorschakelingen uitzetten. Ik weet niet of dit bij KPN ook zo (nog) werkt.

##002# werkt niet op mijn mobiel, ik krijg dan foutmelding “deactivering instelling mislukt”.

Wat wel werkt: ##61#   
Ik krijg dan melding “Wissen instelling geslaagd”.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • March 12, 2026

Bel eens:

#21 (beltoets)

Dan krijg je te horen dat alle doorschakelingen worden verwijderd