Skip to main content

Tijdens het openen van een app op mijn Engels geprogrameerde i-phone werd ik geconfronteerd met een pop-up venster, met daarin de Volgende tekst:

Network Provider

Settings Update

New settings are available. Would you like to update them now?

Met de keuze: Not Now / Update

Is dit de gebruikelijke update van KPN voor een mobiele telefoon, of vindt deze in de regel op andere wijze plaats?

De laatste volzin is onduidelijk c.q. door mij onjuist weergegeven. Bedoeld wordt, of het gebruikelijk is, dat een update van het KPN-netwerk (ook) via een mobiele telefoon wordt aangekondigd resp. kan worden uitgevoerd. Voor zover mij bekend vinden dergelijke updates ‘s nachts plaats en is alleen de modem/router hierbij betrokken.


Hallo @lanfon ,

Zoals jij het beschrijft is het inderdaad niet gebruikelijk. 
 

Nu is het wel zo dat twee dagen geleden een nieuwe versie van de KPNPreoaid-App beschikbaar kwam. Geen idee of jij die op je telefoon hebt staan en dat je daar misschien een melding over kreeg? 


Bedankt voor deze reactie! Neen, ik heb alleen een abonnement. 

Om een misverstand uit te sluiten: Ik opende een van de vele apps op mijn smart-phone en vervolgens verscheen het pop-up venster. 


Hoi @lanfon, die melding heb ik ook een keer gehad.

Ik wil je wel aanraden deze uit te voeren. Deze zorgt er voor dat de juiste provider gegevens goed komen te staan. Zo kan het bijvoorbeeld ook bellen via 5G mogelijk maken of soortgelijke mogelijkheden. Op de site van Apple lees je hoe je netwerkinstellingen kan bijwerken.