Skip to main content

De telefoon doet het goed en hij slaat de laatste 10 nummers op om sneller te kunnen bellen. Echter wil je 1 van die laatste 10 nummers bellen dan is er automatisch +31 voor het nummer gezet en bij het kiezen van zo’n nummer krijg je de melding: dit nummer is niet in gebruik.

weet iemand de oplossing hiervoor?

Misschien even de leverancier c.q. helpdesk van de telefoon raadplegen @Elly 61 

 


Da’s een goeie tip, daar was Elly nog niet opgekomen  :/

. . . er automatisch +31 voor het nummer gezet en bij het kiezen van zo’n nummer krijg je de melding: dit nummer is niet in gebruik.

Met +31 er voor zou het moeten werken, als de 0 wel is weggehaald tenminste.

 


Ik weet niet of een + wel werkt bij thuistelefoons @Elly 61 en @KeesYagi 


Mwah, het is niet een “vaste” lijn maar deze werkt met  een DECT naar 4G omzetter.
Best een slim ding, ook handig voor mensen met een slechte ontvangst binnenshuis (!).
Je zet het basisstation bij het raam of op zolder of zo.
https://www.hearplanet.nl/telefoons/huistelefoon-via-simkaart/amplicomms-powertel-2780-easysaver-8848-4g-zwart

Maar idd, voor inhoudelijke vragen zal je bij de leverancier moeten zijn, dan wel het is een instelling die verkeerd staat, het toestel is nog maar kort in gebruik ?


Bedankt voor je antwoord . Het toestel is inderdaad nog maar kort in gebruik bij mijn 99 jarige moeder. In het verzorgingshuis waar ze nog maar kort is komen te wonen kon ik niet haar vaste kpn telefoonaansluiting meenemen helaas. De vraag staat al uit bij de leverancier maar heb ik nog steeds geen antwoord op.  Vooruitlopend op een antwoord als: “moet je bij je provider bij zijn” ook de vraag maar hier gesteld. Gewoon bellen gaat prima, ook vanuit het telefoonboek. Maar zodra je 1 van de 10 laatste nummers kiest (wat juist de belangrijkste tel.nrs zijn) zet het apparaat er zelf de +31 voor en werkt het niet 😖


Ben je klant bij Hearplanet @Elly 61 , zo ja, heb je een klantnummer?

Ik heb gechat met Hearplanet en zie onderstaand hun antwoord:

Chat on www.hearplanet.nl

Conversation started on : Tuesday, April 09, 2024, at 10:26 (GMT+0)

d10:26] HearPlanet Klantenservice: Welkom bij HearPlanet. Kunnen wij je ergens mee helpen?
d10:27] V1712652045786800: Ik heb de volgende vraag voor een kennis die de vraag gesteld heeft in het kpn forum
d10:27] Klantenservice has joined the conversation
d10:27] V1712652045786800: Powertel 2780 met simkaart (easysaver) plaatst automatisch +31 voor het nummer
d10:27] Klantenservice: Heb je voor mij het ordernummer van je bestelling?
d10:28] V1712652045786800: n.v.t.
d10:28] Klantenservice: Voor ons is dat wel van toepassing.
d10:28] V1712652045786800: het gaat om een bestaande installatie en hieronder de letterlijke vraag
d10:28] V1712652045786800: De telefoon doet het goed en hij slaat de laatste 10 nummers op om sneller te kunnen bellen. Echter wil je 1 van die laatste 10 nummers bellen dan is er automatisch +31 voor het nummer gezet en bij het kiezen van zo’n nummer krijg je de melding: dit nummer is niet in gebruik.
weet iemand de oplossing hiervoor?
<10:29] V1712652045786800: Dus u wilt of kunt hier verder niet mee helpen?
<10:29] Klantenservice: Dat kan wel, maar wij vragen altijd eerst de bestelgegevens aan onze bezoekers.
<10:30] V1712652045786800: Die heb ik dus niet
<10:31] Klantenservice: Dat was mij al duidelijk. In principe zou het via een simkaart niet uit moeten maken of je +31 of niet gebruikt als je een nummer uit hetzelfde land belt.
<10:31] V1712652045786800: Ik weet genoeg, bedankt voor de hulp.
<10:31] Klantenservice: Als het nummer niet in gebruik is dan zal de ander in gesprek zijn of zijn telefoon uit hebben staan.
<10:32] V1712652045786800: Nogmaals bedankt
No tawk.to live chat account ?  Create one for free here!

 


Dankjewel, fantastisch zoveel actie voor mij 🍀. De aankoopbon heb ik inmiddels opgezocht en ik ga morgen zelf met de chat verder 


Dankjewel, fantastisch zoveel actie voor mij 🍀. De aankoopbon heb ik inmiddels opgezocht en ik ga morgen zelf met de chat verder 

Graag gedaan uiteraard.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten @Elly 61 


Ik weet niet of een + wel werkt bij thuistelefoons

Het is een telefoon met simkaart, @N.N. . Vermeldt Elly tenminste… Dus ik neem aan dat er via het mobiele netwerk mee gebeld wordt.

De telefoon zou wel de eerste 0 moeten weglaten na +31, Elly 61.

Met de easysaver bel je via 4G en zou +31 moeten werken. Mits het niet +31020… maar +3120 wordt of is.

Is de telefoon op het VASTE net aangesloten dan werkt +31 niet voor Nederlandse nummers.

Verder dient dan via het VASTE net 0031 gebruikt te worden, dat werkt wel. +31 werkt daarop niet. En ook niet +32 (belgië) maar dan wel 0032, e.d.

https://www.google.com/search?q=powertel+2780


Ik weet niet of een + wel werkt bij thuistelefoons

Het is een telefoon met simkaart, @N.N. . Vermeldt Elly tenminste… Dus ik neem aan dat er via het mobiele netwerk mee gebeld wordt.

Jaha, zie mijn link.

De telefoon zou wel de eerste 0 moeten weglaten na +31, Elly 61.

Dat vroeg ik dus ook al . . . ( maar nog geen antwoord )

Hier :
https://www.hearplanet.nl/telefoons/huistelefoon-via-simkaart/amplicomms-powertel-2780-easysaver-8848-4g-zwart#product_tab3

Bij “documenten” staan de handleidingen, ik zie zo snel nog niet iets over dit probleem cq instellingen.


De DECT-telefoon wordt uitsluitend gebruikt via de aanvullende 4G-unit omdat in het tehuis geen vaste telefoon-aansluiting mogelijk is volgens topicstarter @PeterG en @KeesYagi 


( dat zei ik dus ook al )

En daar gaat het ergens mis blijkbaar, zou het de eerste zijn die ze verkochten, anders zou dit probleem toch al wel bekend moeten zijn, maar misschien is het bij andere mobiele aanbieder anders.


Iedereen bedankt voor de reacties. De terugbelfunctie blijkt niet te werken bij de mobiele uitvoering van de telefoon. Dit staat niet vermeld bij de info. Ik ga het apparaat terugsturen.


O !

Dus het probleem is iig onderkend door de leverancier ?
En kunnen ( of willen ) er niets aan doen ?

Terugsturen, ja, maar dan, heb je al een alternatief ?


Nog geen alternatief. Misschien een smartphone. Weet niet of mijn moeder dit nog kan behappen. Ik ben er nog over aan het nadenken. De niet volledig werkende telefoon leek met de bediening heel erg op haar oude toestel. In het verzorgingshuis kan geen vaste aansluiting dus meenemen van de vaste telefoon was helaas geen optie. 
 


Dan maar gewoon een mobiel telefoontje. 

Bijvoorbeeld de Nokia 110 4G.

https://www.mediamarkt.nl/nl/search.html?query=Nokia%20110 


Het is de DECT telefoon die “verzonnen heeft” om iets aan het nummer toe te voegen, de 4G kast werkt goed.
Dus het zou een poging waard zijn om er een andere telefoon op aan te sluiten, dan kan van alles zijn.
Het is een gewone 2 draads verbinding ( neem ik aan, vermoed ik zeer sterk ).


Hi @Elly 61, blij om te lezen dat je de oorzaak hebt kunnen achterhalen, wel minder blij met de uitkomst. Hopelijk kun je nog een geschikt toestel vinden voor je moeder. 
Speciale dank aan @N.N. voor de genomen moeite om met de leverancier te chatten, wordt gewaardeerd! 


In de diverse speciaalzaken voor ouderen zal ook vast een geschikt toestel te vinden zijn @Elly 61 

In mijn woonplaats hebben we bijvoorbeeld Medipoint, een zorgwinkel van Verian en Zorgsaam, ook een winkel met spullen voor senioren.

In jouw woomnplaats zal ongetwijfeld ook zo iets te vinden zijn met seniorenspullen.

Ik vind een winkel handiger, dan kun je 'zien, ruiken, aanraken  en proeven’, als je snapt wat ik bedoel.

De easysaver is voor iedere standaard telefoon geschikt, zo lees ik.

 

 


Reageer