Skip to main content

Ik heb voor het eerst een prepaid bundel voor mijn HTC Note M8 aangekocht. Eerst kon ik de APN niet instellen. Steeds de melding ‘Niet toegestaan voor deze gebruiker'. In de KPN winkel is mijn oorspronkelijke  Telfort SIM-kaart vervangen door een nieuwe KPN SIM-kaart. Nu kan ik wel de APN instellen volgens de regels maar het werkt nog steeds niet. Als ik de Telfort SIM-kaart van mijn Samsung Galaxy S8 (abonnement) gebruik heb ik direct 4G. Dus de telefoon werkt. Als ik de nieuwe KPN SIM-kaart in mijn Samsung stop heb ik geen internet. Conclusie Prepaid internet werkt niet voor mij. Help, hoe krijg ik dit opgelost (ik heb ook veel APN variaties uitgeprobeerd).

Welkom op het forum @Ghislaine29, hoewel de aanleiding minder leuk is :slight_frown:

Als ik het goed begrijp, had je een werkende simkaart en heb je daar een vervangende voor gekregen? Wat was daar de reden voor?

Je nummer kan maar op 1 kaart actief zijn, als de oude simkaart het nog doet kan dat inhouden dat de nieuwe niet geactiveerd is. Kan je wel bellen en sms’en met deze simkaart? Als dat ook niet lukt, is dat denk ik wat er aan de orde is nu.

Zou je mobiele nummer in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag zowel je oude als je nieuwe simkaartnummer in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken!


In de KPN winkel dacht men dat een nieuwe SIM-kaart zou helpen. Ze hebben daar ook de oude gedeactiveerd en nieuwe geactiveerd. Ik kan bellen en sms’en met de telefoon. Ik denk nu dat het aan het netwerk ligt in combinatie met het telefoonnummer (sinds 2004, oorspronkelijk Telfort).


Herplaatsen van de Sim-kaart geeft de melding ‘Instellingen naam en toegangspunt zijn niet beschikbaar voor deze gebruiker’


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist een aantal instellingen aan onze kant gewijzigd. Zou je het nog eens willen proberen. Ik verwacht wel dat het nodig is om jouw toestel even opnieuw op te starten. Laat je ons weten of het werkt?


Ik was vanmiddag in de KPN-winkel en de medewerker voerde de instellingen nogmaals in en herstartte de telefoon. Hoera het werkte opeens. Ik snapte het toen niet maar nu wel. Bedankt.


Fijn dat het is opgelost, @Ghislaine29! Hopelijk heb je er nu geen omkijken meer naar. :hugging:
Mocht je in de toekomst weer ergens tegenaan lopen, dan zien we je hier graag terug.