Skip to main content

Er is een groot prijsverschil tussen de Iphone 14 Pro 256Gb in Nederland en de VS. Zo groot dat ik ‘m in de VS koop.

 


 

En dan komen de invoerrechten ed nog erbij die zitten er daar namelijk niet bij.

 


Als je ‘m daar koopt en zo meeneemt als eigen telefoon is niets aan de hand.

Het prijsverschil is mij echt te groot.


Dit artikel van iCulture gaat hier dieper op in.

Helaas heeft Apple dit gedaan aangezien de euro de laatste maanden een stuk zwakker is geworden tegenover de dollar. Is niet alleen in Nederland maar in heel Europa. 


Ik begrijp het… 

Dat betekent dat ik ondanks die onderliggende oorzaken mijn nieuwe IPhone in de VS koop.

Wat het koersverschil betreft… Daar valt nog wel iets over te zeggen. Dat wordt namelijk volledig teniet gedaan door Renminbi. Per saldo maak Apple meer winst.

Wat dan ook nog wel grappig is, dat als ik bij KPN inlog met mijn account ik 5 Euro per maand meer betaal dan dat ik mij als nieuwe klant meld. Ik ben meer dan 20 jaar aaneengesloten klant van KPN… Dat vind ik ook droevig. 

 


Hallo @SiVisVivam , je hebt wel grote kans dat de telefoon in de EU, niet gaan werken i.v.m. de regio locks op die toestellen.

Vergewis je er goed van dat deze in de EU gaat werken.

 


Als je het toestel in bij Apple koopt zit er geen lock op.

 

Meer dan 18000 reacties… Werk je bij KPN?


Ik kijk nog een keer naar het hele plaatje. Die 5 Euro op basis van een contract van 24 maanden, bij gemiddelde gebruiker, is 120 Euro. Als je dan meer dan 20 jaar klant bent… Dan geeft dat te denken.

Vermenigvuldig je dat met aantal klanten dat dit niet helemaal door heeft… Dan belazer je als bedrijf je vaste klanten…

Dat betekent dat het ook zinvol is om goed te onderzoeken wie mij op basis van mijn huidige overeenkomst, sim only, mij iets kan aanbieden waarbij ik een beter gevoel heb.

 

 


@SiVisVivam Kwa abonnement kan het slim zijn om steeds opnieuw te verlengen 

En niet gewoon door te laten lopen dus.

 


Als je het toestel in bij Apple koopt zit er geen lock op.

 

Meer dan 18000 reacties… Werk je bij KPN?

Hallo @SiVisVivam , nee hoor, ik ben een mede forumlid,net als jij.

Alleen misschien wat actiever als gemiddeld op dit forum.

Ik hoop dat je gelijk hebt wat de lock betreft.

 


@SiVisVivam Kwa abonnement kan het slim zijn om steeds opnieuw te verlengen 

En niet gewoon door te laten lopen dus.

 

Dat is alleen zinvol als het prijstechnisch voordeliger is, anders niet.

 


@SiVisVivam Kwa abonnement kan het slim zijn om steeds opnieuw te verlengen 

En niet gewoon door te laten lopen dus.

 

Dat is alleen zinvol als het prijstechnisch voordeliger is, anders niet.

 

Dat spreekt voor zich toch?


Afgezien van de wereld regio's die Apple hanteert, juist vanwege die prijsverschillen, is er nog een niet onbelangrijk ding. Hij zal namelijk niet voorzien zijn van de software voor VoLTE bij kpn. En ook niet voorzien worden want Amerikaans model.

Mogelijk werkt het ook bij andere providers in Nederland niet. 

En dus zal je buiten de deur in Nederland alleen van 2G gebruik kunnen maken. En dat werkt nog tot ca Q1 2025.

Bezint eer ge.…


En ook belangrijk is dat de toestelen in de USA E-sim only zijn en bij KPN gaat die activatie via de normale sim kaart,of via een eerdere activatie op het toestel zelf via de mijnKPN  app

Of je het toestel hier actief of het KPN netwerk gaat krijgen is dus ook niet zeker..


 


Afgezien van de wereld regio's die Apple hanteert, juist vanwege die prijsverschillen, is er nog een niet onbelangrijk ding. Hij zal namelijk niet voorzien zijn van de software voor VoLTE bij kpn. En ook niet voorzien worden want Amerikaans model.

Mogelijk werkt het ook bij andere providers in Nederland niet. 

En dus zal je buiten de deur in Nederland alleen van 2G gebruik kunnen maken. En dat werkt nog tot ca Q1 2025.

Bezint eer ge.…

Leuk verhaal…

Ik koop een BMW in de VS. Transporteer ‘m naar Europa (Nederland) en het ding slikt slikt de brandstof niet….

Heel grappig. Word even wakker. 


Wat een domme vergelijking. 

Maar ach, kom er zelf maar achter. Mede dankzij het wereld regio's beleid van je zo geliefde Apple en je bereidheid om een dure reis te maken om een paar tientjes te besparen, denk je. Gaat dit gewoon een hele dure miskoop worden. En die willen we je besparen. 

Verdiep je toch eerst in het regio beleid van Apple. Voordat je weer een vergelijk maakt met een fabrikant die zo'n beleid inderdaad niet heeft. 

Die BMW doet het hier wel prima inderdaad. Die iPhone gaat het hier niet doen. Check maar eens op regio EMEA.

En jij gaat hem kopen in de regio NALA.

Als je ons niet wilt geloven is prima. Maar het wordt een dure ervaring.

We horen graag van je met de ingebruikneming op het kpn of ander Nederlands netwerk. 


Koersverschil, BTW, inklaringskosten, ik denk niet dat je uiteindelijk goedkoper uit bent.


Bezint eer ge begint.

Lees in ieder geval even dit artikel en ga dan ook even naar de invoercalculator.


Koersverschil, BTW, inklaringskosten, ik denk niet dat je uiteindelijk goedkoper uit bent.

Zal die vast allemaal niet doen 😉


Koersverschil, BTW, inklaringskosten, ik denk niet dat je uiteindelijk goedkoper uit bent.

Zal die vast allemaal niet doen 😉

Tenzij je dat ding zelf gaat halen is de kans tegenwoordig aanzienlijk dat de douane dat tegenwoordig ‘voor je regelt’.


Ik lees op internet dat je hem direct uit de verpakking moet halen en deze verpakking weg moet gooien. Niet mee nemen naar Nederland in je bagage. Want dan heb je een probleem als je gecontroleerd word. 


We horen graag van je met de ingebruikneming op het kpn of ander Nederlands netwerk. 

Lijkt me toch stug dat die niet zou werken hier want anders kan een Amerikaan of Canadees hier niet op vakantie gaan zonder zijn telefoon te vervangen. 


We horen graag van je met de ingebruikneming op het kpn of ander Nederlands netwerk. 

Lijkt me toch stug dat die niet zou werken hier want anders kan een Amerikaan of Canadees hier niet op vakantie gaan zonder zijn telefoon te vervangen. 

Het is ook een kulverhaal. Het enige wat nodig is, is dat je regio juist is en dat eventueel aanpast.


We horen graag van je met de ingebruikneming op het kpn of ander Nederlands netwerk. 

Lijkt me toch stug dat die niet zou werken hier want anders kan een Amerikaan of Canadees hier niet op vakantie gaan zonder zijn telefoon te vervangen. 

Hallo @Ferry1984 , het ligt iets genuanceerder, een buitenlander die hier op bezoek komt met zijn/haar telefoon heeft dus ook een simkaart/abo uit dat land bij die telefoon en blijft dus via roaming gewoon werken.

Wat niet gaat werken is een NL-simkaart in een buitenlandse telefoon stoppen als die telefoon niet geschikt is voor de EU.

CC @SiVisVivam 

 


Wat die EU simkaart betreft is onduidelijk. Mits de telefoon geen provider lock heeft schijnen er genoeg Amerikanen succesvol EU (pre-paid) SIM kaarten te gebruiken als je internet mag geloven.

Wat je wel kan vergeten is support van Apple, je garantie zal in NL/EU niet gelden voor je USA phone.

Afijn, alles is wel gezegd. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.