Skip to main content

Lebara biedt geen duo sim opties. Nu is een duo sim kaart ideaal mocht er iets met je mobiel gebeuren waarin de eerste duo-sim kaart is geplaatst. Je bent dan snel weer bereikbaar op je andere toestel met de tweede duo sim kaart. Wat is de goedkoopste optie om duo sim te bestellen bij KPN? Misschien kan het zelfs met prepaid? Dan kan ik eerst de boel even testen 🙂 Je hoort en ziet nogal wat verhalen op het forum dat er iets niet werkt, dus eerst zelf maar even testen. Wat is jullie advies?

MVG, Frank

Bij verlies of diefstal wil je dat de kaart geblokkeerd word. Toch? Bij zo'n duo-sim word dan beide kaarten geblokkeerd waarschijnlijk. Dus ik denk dat je er niets aan hebt.


De kaart(en) blokkeren wil ik niet meteen, omdat ik de mobiel met de tweede duo-sim kaart dan wil gebruiken om weer snel in te kunnen loggen op de systemen die werken met de populaire multi-factor authenticatie op allerlei systemen. Gebruikersnaam > Wachtwoord > plus daarna dan nog een Code intikken die je hebt ontvangen via de mobiel. Met de andere mobiel en de tweede duo-simkaart kun je dan nog wel snel inloggen op de systemen en bijvoorbeeld het mobiele nummer wijzigen naar een ander nummer. Ik ben dus van plan om het nummer niet te laten blokkeren bij verlies of schade aan de eerste mobiel, maar het nummer juist nog enige tijd te kunnen gebruiken via de tweede mobiel, om weer snel in te kunnen loggen op de systemen die met multi-factor-authenticatie werken. Iemand tips?


@Frank Forum hallo , dan kun je bij kpn een simonly abo afsluiten met nummerbehoud en na ontvangst sim deze omwisselen voor een duo sim in de lokale kpn winkel


Bij KPN Prepaid is duo sim geen optie. Om van duo sim gebruik te maken heb je dus een abonnement nodig. Na het afsluiten van een abonnement, kun je vervolgens een extra simkaart aanvragen via de klantenservice of de extra simkaart in de winkel ophalen.Â