Skip to main content

Hoi.

Ik las dat er wat storingen via het mobiele netwerk zijn met bepaalde Samsung/Apple toestellen. Ik had met mijn Samsung A12 dat ik de ander wel kon horen, andersom niet. Kan dit ook hiermee te maken hebben? Inmiddels heb ik al een nieuw toestel aangeschaft en daarmee werkt het wel weer, maar dat was voordat ik dit las. Als het probleem hierdoor komt kan ik die nog terugbrengen en als het niet snel word opgelost desnoods overstappen naar Vodafone.

Hoor het graag. :)

Hallo @Aj. de problemen die we veel zien spelen vooral met de 4G en/of 5G dataverbinding en überhaupt geen gebruik kunnen maken van internet of bellen.  Het probleem waar jij ee te kmapen hebt gehad lijkt eerder op een microfoon probleem. 


Hallo Jeroen,

Dat is duidelijk, dan laat ik het verder zo. Bedankt voor je reactie.


Hallo @Aj. de problemen die we veel zien spelen vooral met de 4G en/of 5G dataverbinding en überhaupt geen gebruik kunnen maken van internet of bellen.  Het probleem waar jij ee te kmapen hebt gehad lijkt eerder op een microfoon probleem. 

Helaas… het probleem dat je niemand je hoort als jij belt of andersom speelt ook op mijn Iphone11. Heb hetzelfde probleem als die vele andere KPN gebruikers en mijn microfoon is niet kapot.


Hoi Renske en Wim.

Ik heb zojuist nav jouw bericht een Vodafone prepaid kaartje besteld, zodat ik kan testen of dit verschil maakt. Ik laat het hier weten. 🙂 Dat kost 5 euro, dus als jij dat ook wil proberen… 


Hoi, laten we hopen dat het beter wordt, Vodafone maakt ook gebruik van het KPN netwerk. We blijven hopen op een goede afloop, leuk is anders. Zeker als je een nood belletje moet maken en je krijgt iemand aan de lijn die jou niet kan horen. Moet er niet aan denken…


Hoi,

Inderdaad, dat is ook de reden van mijn nieuwe toestel! Vodafone heeft een eigen netwerk, dus als dit probleem inderdaad bij KPN ligt, moet het daarmee opgelost zijn. 


Hoi,

Inderdaad, dat is ook de reden van mijn nieuwe toestel! Vodafone heeft een eigen netwerk, dus als dit probleem inderdaad bij KPN ligt, moet het daarmee opgelost zijn. 

Oké, ik was in de veronderstelling dat Vodafone ook op KPN draait. Da’s gelukkig niet zo 😃


Nee, anders had ik het ook niet aangeraden. 😉 Je kunt het proberen. En KPN en Vodafone maken in prijs niet veel uit, dus als het werkt kun je overstappen zonder groot prijsverschil (en bij 12gb/150minuten/sms is Vodafone zelfs 2,50 goedkoper).


Vodafone maakt ook gebruik van het KPN netwerk

Er zijn 3 mobiele netwerken in Nederland. 

KPN (Netwerk, niet te verwarren met de provider)

Vodafone 

Odido (vh onder de naam T-mobile)

Alle andere providers huren ruimte op 1 van deze.


Hoi,

Heel onhandig, maar mijn oude telefoon is nu dus kwijt.. De termijn van het terugsturen van die nieuwe is nu ook verstreken, dus voor mij heeft het niet heel veel zin meer om te testen. 
@Rinske en Wim , Als je wil kan je voor 5 euro een Vodafone prepaid kaartje aanschaffen om te testen. Of desnoods een gratis kaart aanvragen en 1200 (de klantenservice van Vodafone) bellen, en kijken of de computer je kan verstaan. En dan ophangen. ;)

https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid

 

 


Als je met een kpn kaart belt krijg je met 1200 de klantenservice van kpn @Aj. 

Ah. Niet goed gelezen. Je bedoelt ook bellen met de prepaid simkaart van Vodafone. 


Reageer